کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفت: پس از زلزله ۷.۳ ریشتری سال ۹۶ تاکنون ۱۷ مدرسه با بیش از ۵۰ کلاس درس در شهرستان کرمانشاه به بهره‌برداری رسیده است.
کد خبر: ۷۹۷۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 15 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،مرزبان نظری، اظهارداشت: از روزهای ابتدایی پس از وقوع زلزله ۹۶ که شهرستان کرمانشاه را نیز تحت تاثیر قرار دارد عملیات ساخت ۲۳ مدرسه با ۷۸ کلاس درس آغاز شد.

وی ادامه داد: این واحدهای آموزشی که ساخت آنها توسط خیران نیک اندیش مدرسه ساز آغاز شده برای ساخت و تجهیز آنها ۳۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

نظری همچنین ابراز امیدواری کرد ۶ مدرسه باقی مانده به زودی و تا پایان سال جاری افتتاح و مورد بهره برداری قرار گیرد.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه در ادامه از افتتاح یک مدرسه ۲ کلاسه در روستای بیامه شهر گهواره خبر داد و گفت: این مدرسه با ۹۰ مترمربع زیربنا بااعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در هفنته جاری مورد افتتاح قرار گرفت.

وی همچنین به کلنگ زنی یک مدرسه ۶ کلاسه در روستای صفی آباد جوانرود اشاره کرد و گفت: این مدرسه قرار است با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال تا پیش از آغاز سال تحصیلی آینده به بهره برداری برسد.

نظری تصریح کرد: ۱۰ میلیارد ریال از اعتبار مورد نیاز این مدرسه ۶ کلاسه توسط یکی از خیران مدرسه ساز و پنج میلیارد ریال باقی مانده نیز با استفاده از اعتبارات استانی و ملی تامین شود.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار