استاندار کرمانشاه گفت:با توجه به مقاوم سازی ساخت و سازهای در مناطق زلزله زده، دادستان باید با متخلفنین ساخت و ساز در مناطق زلزله زده برخورد کنند.
کد خبر: ۷۹۷۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱ 13 November 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، هوشنگ بازوند در اولین سمپوزیوم زلزله با اشاره به ۶۲۵ جان باخته زلزله ۲۱ آبان ۹۶ اظهار داشت: با وجود زلزله های مشابه و حتی ضعیف تر در شهرهای دیگر و تلفات ۲۵ هزار نفری، خوشبختانه زلزله کرمانشاه تلفات جانی کمتری داشت. زلزله ۱۶۳۰ روستا، ۹ شهرستان و ۲ بخش را تحت تاثیر قرار داد.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: ۱۳۰ هزار واحد مسکونی، تجاری و اقتصادی در زلزله آسیب دید بطوریکه ۴۰۶۰۰ واحد دوباره باید احداث می شدند و هم اکنون بیش از ۵ هزار واحد عمدتا مسکونی شهری تکمیل نشده باقی مانده است‌ و۳ ماه اول زلزله به اسکان اضطراری و پس از آن اسکان موقت اختصاص داده شد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بحران زلزله به فرصت برای کرمانشاه اظهار کرد: مسئولین در این بحران تا تکمیل آخرین خانه در کنار مردم هستند.

بازوند با بیان‌اینکه نقش رسانه ها در امر اطلاع رسانی پررنگ بوده خاطر نشان کرد: روزانه با وجود فعالیت ۳۰۰ کامیون و ۵۰ بوردیزل زیرساخت های شهری آسیب دیده ولی رفاه مردم و پیشرفت روند کار ساخت و ساز برای مهم است.

استاندار با اشاره به ادامه باز سازی مناطق زلزله زده افزود: ساخت و ساز های پس از زلزله مقاوم تر بوده بطوریکه در پس لرزه های بالای ۵ ریشتر خسارتی وارد نشد. درصورت رعایت ۶۰ درصد از اصول ایمنی در زلزله ۷/۳ ریشتری آسیب ها به حداقل می رسید و بیمارستان تازه تاسیس اسلام آباد غرب تخریب نمی شد.

وی اظهار کرد: گزارش کاملی به دادستان تحویل داده شده تا با افراد متخلف در ساخت و سازهای تخریب شده در زلزله برخورد کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار