مهدی صمیمیان خبر داد؛
به گزارش تابناک سمنان : مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با تأکید بر لزوم ارتقای سرانه مطالعه در استان گفت: کتابخانه عمومی در مناطق روستایی احداث می‌شود.
کد خبر: ۷۹۷۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸ 13 November 2019

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان پیش از ظهر چهارشنبه در نشستی با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در اداره کتابخانه‌های عمومی سمنان ضمن بیان اینکه کتابخانه‌ها کانون ارتباط اجتماعی هستند، اظهار داشت: برای ارتقای سرانه مطالعه، کتابخانه‌های عمومی در مناطق روستایی استان احداث می‌شود.

وی بابیان اینکه کتابخانه‌ کانونی است که موجب تبادل سواد و دانش می‌شود، تصریح کرد: تقویت زیرساخت‌ها و افزایش سرانه کتابخانه‌های عمومی نقش مؤثری در ارتقای سرانه مطالعه در استان ایفا می‌کند.

نتیجه تصویری برای کتابخانه عمومی سمنان

صمیمیان با اشاره به پروژه احداث یک باب کتابخانه در روستای خیرآباد بیان کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی مشترک برای ترویج فرهنگ مطالعه در روستاها در دستور کار قرار دارد و در این راستا کتابخانه‌های عمومی نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه همکاری و تعامل دهیاری‌ها در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی تقویت می‌شود، خاطرنشان کرد: احداث کتابخانه‌های عمومی در مناطق روستایی سبب ایجاد پویایی و ارتقای سطح علمی روستانشینان می‌شود.

مهدی صمیمیان در این دیدار با اشاره به اینکه در نیمه ابتدایی سال جاری ۳۷۱ هزار جلد کتاب از کتابخانه‌های عمومی استان امانت‌گرفته شده است، اظهار داشت: این آمار نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش داشت.

حسین شاکری بابیان اینکه یک‌میلیون و ۸۷۰ هزار و ۷۴ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان سمنان وجود دارد، اضافه کرد: بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود برای ارتقای سرانه مطالعه و نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در فرهنگ عمومی مردم این منطقه از دیگر اولویت‌های مهم این نهاد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار