هادی فرهنگیان در گفتگو با تابناک:
شهردار منطقه ۶ از اجرای طرح روش جمع آوری سنتیِ مدرنِ زباله بعنوان پایلوت در استان خبر داد.
کد خبر: ۷۹۶۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 13 November 2019

هادی فرهنگیان ضمن قدردانی از مجموعه ی خبری تابناک در نشستی اختصاصی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: روش جمع آوری زباله ها به سنتیِ مدرن تغییر یافته  و استان کرمانشاه به عنوان پایلوت توسط شورای کمیسیون خدمات شهری به ریاست دکتر طلوعی و اعضای معاونت خدمات شهری و دیگر مدیران انتخاب شده است. 

وی خاطر نشان کرد: بنا شد منطقه ۶ به عنوان پایلوت، اولین منطقه ای باشد که در آن مخازن حذف می شود و جمع آوری به صورت سنتی مدرن که تفکیک از مبدا و تر و خشک جدا، است صورت می گیرد.

شهردار منطقه۶ کرمانشاه افزود: راس ساعت ۹ هرشب زباله‌ها تفکیک می شود و شهرداری بسته‌های تشویقی برای این کار در نظر گرفته است که کیسه‌های زباله در اختیار مردم قرار می‌دهد یکی از محاسن جمع آوری مخازن این است که زباله گردها دور مخازن زباله جمع نمی شوند، شیرابه زباله نداریم،با بوی تعفن مخازن مواجه نیستیم. به بحث ترافیک شهری هم کمک می‌کند چون برخی مخازن در خیابان است.

فرهنگیان با اشاره به اینکه مردم این منطقه فهیم، فرهیخته و همراه هستند، افزود: در ابتدای طرح نا هماهنگی وجود دارد و باید حل شود، ما شش دستگاه ۱۰ تن تهیه کردیم که از هفته آینده هر شب در هر شهرک یک شش تن قرار می دهیم و از مردم می‌خواهیم راس ساعت ۸:۳۰ زباله‌ها را درب منزل بگذارند، ماشین‌های شهرداری هم موزیک را به منظور این کار پخش می‌کنند. کانکس هایی هم برای بازیافت در ۴ نقطه منطقه ۶ قرار و انتظار ما از مردم کمک و همراهی ست.

وی تصریح کرد: در حوزه آسفالت در یک ماه گذشته ۱ هزار و ۵۵۰ تن آسفالت خریداری شده. در حال حاضر کلیه ی کوچه‌های چقامیرزا، جانبازان، دادگستری و ولایت لکه گیری شدند، همچنین خیابان های اصلی و فرعی. در حال حاضر ۹۰ درصد کوچه های شهرک الهیه را لکه گیری کردیم خیابان‌های اصلی مان هم صددرصد لکه گیری و آسفالت شده است به اضافه ۵ خیابان که کاملا روکش شده است. و مقرر شده سال آینده بودجه شهرداری منطقه ۶ به سه و نیم برابر افزایش یابد.

فرهنگیان تاکید کرد: در حوزه مدیریت بحران بحث منطقه قلعه کهنه را داریم، کانالی احداث کردیم که باعث شده آب به منطقه قلعه کهنه نرود. مدیریت بحران و دفع آبهای سطحی در جاهایی که قادر به لوله گذاری نبودیم، از طریق وسیله بیل مکانیکی، حفاری انجام داده و کانال را ایجاد کردیم. این امر موجب شده آب های سطحی به شهرکهایی مثل قلعه کهنه و گل ها خسارت وارد نکند.

فرهنگیان در پایان از گروه رسانه ای تابناک به منظور انعکاس اخبار و شفاف سازی در حوزه های مختلف قدردانی کرد و گفت: در حوزه خدماتی تیم جهادی داریم که هر دو هفته یکبار داخل منطقه در روز جمعه از صبح تا غروب فعالیت می کنند.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار