استاندار کرمانشاه گفت: اعتبارات قطره چکانی از محل ردیف‎‌های بودجه کفاف ساخت این پروژه عظیم را نمی‌دهد وباید پیگیری های جدی از سوی وزارت بهداشت در زمینه ساخت این بیمارستان صورت گیرد.
کد خبر: ۷۹۶۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲ 12 November 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، هوشنگ بازوند در مراسم افتتاح بیمارستان سوانح و سوختگی غرب کشور ، اظهار کرد: وزیر بهداشت  برای سومین بار برای حل مشکلات مردم به کرمانشاه آمدند و از حمایت ها در راستای تجهیز بیمارستان سوانح و سوختگی که یک ضرورت دوچندان برای استان کرمانشاه و مرکز ثقل کشور است قدردانی می کنم. همچنین وظیفه دارم از سفر مقام معظم رهبری به منظور ابلاغ اعتبار صمیمانه تشکر کنم.

وی افزود: بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی مشکلاتی دارد که باید حل شود، با اعتباراتی که از محل ردیف های بودجه پرداخت شده، به این زودی ها ساخته نخواهد شد، در شرایطی که در کرمانشاه به این بیمارستان نیاز داریم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به چند برابر شدن حضور دانشجویان عراقی در کرمانشاه که نشان دهنده بازار مطلوب در عراق است، خاطر نشان کرد: در حوزه توریست سلامت می توانیم درآمد به‌سزایی داشته باشیم مشروط به اینکه زیرساخت‌ها را فراهم کنیم در حال حاضر سه تا از مرزهای ما باز شده و کار تردد مسافر در این مرزها آغاز شده است.

 بازوند با اشاره به اینکه بانک‌ها در زمان زلزله متعهد به کمک رسانی شدند، خاطر نشان کرد: اگر بناست بانک‌ها به هر دلیل از امر مشارکت خود منصرف شدند جای ایراد نیست ما نمی توانیم به سیستم بانکی فشار بیاوریم ولی تعیین تکلیفش باید در دستور کار قرارگیرد.

استاندار ابراز داشت: امروز سالگرد زلزله است حوزه بهداشت، درمان در طول این دوسال یکی از سازمان هایی بود که بهترین نمره قبولی را در امر زلزله گرفت، از جمله ۲۸۰۰ عمل جراحی در ۴۸ ساعت نشان می‌دهد، پزشکان و پرستاران و تیم خدمات درمانی تلاش شبانه‌روزی در بحث زلزله داشتند. با وجود تمام مصائب و ناراحتی هایی که زلزله وارد کرد، و با توجه به پیش فرض هایی که این زلزله داشت، از طرفی هوشمندی باعث شد زلزله خسارت کمتری وارد کند قدرت حرکت صفحه زمین همه گسل‌های کشور را فعال کرده بود. این زلزله یکی از پرقدرت ترین زلزله هایی بود که وارد شد.

وی ادامه داد: در طول این دو سال زلزله های دیگری تجربه کردیم. نمونه آن در آذر ۹۷ در زلزله ۶ و ۴ دهم ریشتری که بین گیلانغرب و سرپل‌ذهاب اتفاق افتاد، اما تلفاتی نداشتیم. نشان می دهد در ساخت و سازها دقت عمل خوبی انجام شده است ماحصل این اتفاقات، ۹ شهرستان و ۱۶۳۰ روستا تحت تاثیر این زلزله قرار گرفت که از نوع خود و شعاع تخریب بسیار زیاد بود. اتفاقات عجیبی افتاد خروج این موضوع ۱۰۷ هزار خانه ۲۲ هزار واحد تجاری و ۱۰۷ هزار و ۵۰۰ و ۶۰۰ تا مرکز تجاری مغازه کارهای اقتصادی کشاورزی و جایگاه دامی بود در مجموع ۱۳۰ هزار خانه شد.

بازوند تصریح کرد:جا دارد صمیمانه از مردم مقاوم در مقابل این بحران تشکر کنیم که مشارکت جدی در این امر داشته ۶ هزار و ۷۰۰ واحد اضافه کرد از زمان زلزله ساخته شده است از این ۱۳۰ هزار و ۲۱۰ ۵۴۵۰ تا از این واحدها باقی ماند که ۱۴۰ تا از آنها در واقع در شهر است و یک معدل گیری اگر بکنیم نسبت به این موضوع ساخت و سازها حدود  ۹۵ تا ۹۶ درصد به اتمام رسیده است.

وی ابراز داشت:حدود ۶۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای زیست زیرساخت‌های موجود است که البته هنوز هم نیازمند کمک برای زیرساخت هستیم نشان می‌دهد که زیرساخت‌های زلزله تکمیل نشده برخی افراد هنوز به خاطر مشکلات اقتصادی ندارد و خانه‌های خود را بسازد بهتر است همراهی دولت همچنان با مردم باشد حدود سه هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان وام های زلزله اعمال شده که ۳۳۰۰ میلیارد تومان سود بوده ت به بانک‌ها پرداخت کرده اما انتظار اعمال مجدد وام‌ها را داریم با وجود اینکه می دانیم هزینه و بار مالی زیادی برای دولت خواهد داشت.

استاندار در پایان گفت:با وام هایی که بانک مرکزی از دولت خواهد داشت با بسته صورتی که پرداخت بانک مرکزی با سود ۱۸ درصد محاسبه شود و بار مالی زلزله ۱۱ میلیارد تومان برای دولت بوده است.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار