استاندار ایلام گفت: ۶۰ درصد جمعیت منطقه هلیلان حد فاصل استان‌های ایلام، لرستان و کرمانشاه باسواد هستند و این شهر از لحاظ بهداشت، سطح سواد، راه‌های مواصلاتی، درآمد و اشتغال از وضعیت بسیار نامطلوب و نامساعدی برخوردار است که ورود بنیاد مستضعفان به این منطقه ضروری به نظر می‌رسد.
کد خبر: ۷۹۶۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 12 November 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در آیین تجلیل از خادمان اربعین حسینی به میزبانی بنیاد مستضفان کشور افزود: بنیاد مستضعفان در کنار خدمات‌رسانی‌های همیشگی ایام اربعین می‌تواند اقدمات دائمی چون راه‌اندازی سوله‌های چندمنظوره برای زائران و تجار مرز مهران داشته باشد و همچنین به منظور کاهش تصادفات جاده‌ای ناشی از خستگی رانندگان، در طول مسیرهای منتهی به مرز مهران برای رانندگان استراحت‌گاه و اقامت‌گاه ایجاد کند.

وی اظهار داشت: اربعین امسال جمعیت زائران با وجود افزایش کم نظیر به خوبی مدیریت شد و در کنار خدمات‌رسانی‌های همه دستگاه‌های دولتی، نظامی و نهادهای مختلف، اقدامات بنیاد مستضعفان نیز قابل توجه و چشمگیر بود چرا که حدود هشت میلیون نفر از زائران در مرزهای چهارگانه و کشور عراق از خدمات بنیاد مستضعفان بهره‌مند شدند.

استاندار ایلام یادآور شد: یکی از اقدامات موثر بنیاد مستضعفان توزیع آب بین انبوه زائران بود که با توجه به حجم تراکم زیاد زائران در پاره‌ای از مواقع با مشکل در ۲ طرف مرز همراه می‌شد که باید برای سال آینده و سنوات آتی با همکاری بنیاد مستضعفان این مشکل برطرف شود.

سلیمانی دشتکی درباره برخی مشکلات استان ایلام تاکید کرد: ۶۰ درصد جمعیت منطقه هلیلان حد فاصل استان‌های ایلام، لرستان و کرمانشاه باسواد هستند و این شهر از لحاظ بهداشت، سطح سواد، راه‌های مواصلاتی، درآمد و اشتغال از وضعیت بسیار نامطلوب و نامساعدی برخوردار است که ورود بنیاد مستضعفان به این منطقه ضروری به نظر می‌رسد.

وی اضافه کرد: همچنین سه راهی مسیر ایوان کرمانشاه با توجه به حجم زیاد تردد ماشین‌های عبوری نیاز به احداث زیرگذر - روگذر دارد که این مسیر به عنوان یکی از کریدورهای تردد زائران اربعین باید تعریض شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: استان مرزدار ایلام هنوز هم از مشکلات ناشی از جنگ تحمیلی در رنج است و نیاز مبرم به به‌سازی و بازسازی دارد که با توجه به وضعیت مالی دولت باید نهادها و بنیادهای غیردولتی به موضوع توسعه استان ایلام ورود کنند.

گفتنی است در این همایش از استاندار ایلام و برخی دیگر از دست‌اندرکاران اربعین امسال تجلیل شد.

اربعین امسال بیش از چهار میلیون نفر زائر از مرز مهران به عنوان اصلی‌ترین مرز خروجی کشور به سمت عراق از این پایانه عبور کردند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار