معاون سلامت اداره‌ کل دامپزشکی استان کرمانشاه از مردم خواست برای جلوگیری از شیوع آنفلوانزای پرندگان موارد بهداشتی را رعایت کنند.
کد خبر: ۷۹۶۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 12 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،شاهرخ یارویسیبا بیان اینکه موردی از ابتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گزارش نشده است، اظهار داشت: در استان کرمانشاه از نظر ابتلا به آنفلوانزا مشکل خاصی نداریم و در سطح کشور نیز طی ۱۰ روز اخیر موردی از ابتلا به ثبت نرسیده است.

وی افزود: از بهره برداران مرغ گوشتی و تخم گذارتقاضا می شود شرایط قرنطینه ای را کاملا حفظ و دانه و آب مورد نیاز طیور را از منابع مطمئن تهیه کنند.

 معاون سلامت اداره‌ کل دامپزشکی استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم خودداری از ورود و خروج بی رویه طیور، گفت:  بهره برداران مرغ گوشتی و تخم گذار شرایط را به گونه ای مهیا کنند تا فصل بهار که همچنان پرندگان آزاد پرواز در تالاب و رودخانه ها سکنی گزیده اند موردی از ابتلا به بیماری مذکور گزارش نشود.

این مسئول عنوان کرد: عامل ابتلا به این بیماری ویروس است و توسط پرندگان آزاد پرواز که در تالابها، رودخانه ها و سرابها زندگی می کنند، منتقل می شود.

وی با اعلام اینکه کشور ایران به عنوان منطقه گرمسیری برای پرندگان آزاد که از مناطق سردسیر و سیبری مهاجرت می کنند منطقه مطلوبی است، افزود: این پرندگان مقاوم به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هستند و نقش ناقل را ایفا می کنند.

یارویسی با بیان اینکه این بیماری در طیور اتفاق می افتد و در کمتر از چند ساعت تلفات گسترده ای می دهد، خاطرنشان کرد: علائم ابتلا به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان سیاه شدن تاج و ریش مرغ ها به همراه دیگر علائم است.

وی تصریح کرد: در صورت ابتلای انسانی به بیماری مذکور تلفات در جمعیت انسانی رخ می دهد برهمین مبنا مردم از هرگونه شکار پرندگان وحشی، کنجکاوی درباره پرندگانی که حاشیه جاده ها هستند و نیز مصرف مرغ زنده خودداری کنند

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار