مدیرکل کار و امور اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به جایگاه پنجم استان بلحاظ بیکاری  در بهار امسال، گفت: اینکه برچسب "رتبه اول بیکاری" از روی کرمانشاه برداشته شده، جای خرسندی دارد.
کد خبر: ۷۹۶۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 12 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حسن عزیزی  در همایش یک روزه اطلاع رسانی سیاست‌های فعال بازار کار با بیان اینکه استان کرمانشاه در سالهای گذشته جایگاه خوبی از نظر اشتغال نداشته، اظهار کرد: این استان در چندین سال متوالی بیش از متوسط کشوری بیکار داشته و گاهی هم عنوان رتبه اول بیکاری کشور را یدک کشیده است. 

عزیزی با بیان اینکه از تیرماه سال گذشته تدوین سند اشتغال استان در برنامه استان قرار گرفت، گفت: در گذشته هم سندهایی در این خصوص تدوین شده بود که البته جنبه مطالعاتی داشتند و کاربردی نمی شدند، اما از سال گذشته سند اشتغال استان به مدیران استان و فرمانداران ابلاغ و اجرای آن در برنامه جدی قرار گرفت.

مدیرکل کار و امور اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به مهار نرخ رشد بیکاری از مهر ماه سال گذشته و کاهشی شدن آن، گفت: در انتهای سال گذشته مرکز آمار کاهش ۲.۹ درصدی نرخ بیکاری استان کرمانشاه را اعلام کرد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش مرکز آمار بهار امسال نرخ بیکاری استان کرمانشاه ۱۴.۷ درصد اعلام شده که جایگاه پنجم کشوری را دارد که گرچه مطلوب نیست، اما همین که برچسب رتبه اول بیکاری از روی کرمانشاه برداشته شده جای خرسندی دارد.

وی سپس با اشاره به هدف‌گذاری امسال برای کاهش سه درصدی نرخ بیکاری استان گفت: برای تحقق این هدفگذاری به ایجاد ۶۰ هزار شغل ناخالص و ۲۱ هزار شغل خالص نیاز است.

عزیزی سپس با اشاره به در نظر گرفته شدن سیاست های تشویقی برای ترغیب کارفرمایان به جذب نیرو برای کاهش آمار بیکاری استان گفت: دولت منابع خوبی در بخش یارانه دستمزد به استان کرمانشاه اختصاص داده و  همه شهرستانهای استان بجز دالاهو که میانگین بیکاری آن از متوسط کشور پایین‌تر است، مشمول دریافت این یارانه می شوند. بر اساس این طرح هر کارفرمایی که جوانی را مشغول کار کند یک سوم حقوق و مزایای آن جوان را از دولت دریافت خواهد کرد.

عزیزی گفت: امسال ۵۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان  کمک بلاعوض در قالب یارانه دستمزد به استان کرمانشاه اختصاص پیدا کرده که حدود هشت درصد کل اعتبارات این طرح در کشور است.

وی گفت: امسال یارانه دستمزد به ۲۰۲۷ نفر در این استان اختصاص پیدا کرده که نیمی از آن سهم شهرستان کرمانشاه است.

مدیرکل کار و امور اجتماعی استان کرمانشاه اشاره ای هم به اجرای طرح کارورزی برای حمایت از اشتغال داشت و افزود: در این طرح به ازای هر کارورز به طور متوسط ۷۰۰ هزار تومان به کارفرما تعلق می‌گیرد.

وی گفت: در طرح کارورزی هفت هزار سهمیه به استان تخصیص داده شده که تاکنون فقط ۵۰ مورد آن جذب شده است.

عزیزی با بیان اینکه  سیاست های تشویقی دیگری مثل مشوق بیمه ای و طرح کارآموزی در محیط واقعی کار برای حمایت از کارفرمایان اشتغالزا در نظر گرفته شده، از کارفرمایان خواست تا از مشوق های موجود برای اشتغالزایی بیکاران استفاده کنند، تا شاهد کاهش نرخ بیکاری استان باشیم.

یاور محمدی مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه نیز برای آموزش افراد جویای کار و توانمند سازی آنها اعلام آمادگی کرد.

در پایان این نشست کارفرمایان به بیان مشکلات خود پرداختند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار