به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه مرمت کتیبه چهار هزار ساله کشف شده در شهرستان ثلاث باباجانی که متاسفانه تخریب شده بود، این هفته آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۷۹۶۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 11 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،امید قادری ، با اشاره به کشف نقش برجسته‌ای باستانی با قدمت حدود چهار هزار هزار سال در ثلاث باباجانی طی ماه‌های گذشته یاد کرد و گفت: متاسفانه پس از اعلام خبر کشف این اثر، افرادی سودجو اقدام به تخریب بخشی از آن کردند.

وی به پیگیری‌های وزیر میراث فرهنگی و مسئولان استانی برای مرمت این کتیبه باستانی اشاره کرد و افزود: باتوجه به اینکه تکه‌های تخریب شده این اثر را در اختیار داریم، قرار بر این شد تا گروهی از پژوهشگران حوزه حفاظت و مرمت پژوهشگاه میراث فرهنگی با سرپرستی فتح الله نیازی کار مرمت آن را برعهده بگیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه تصریح کرد: مواد اولیه برای مرمت این اثر خریداری شده و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، این گروه این هفته به کرمانشاه خواهند آمد و کار مرمت اثر را آغاز می‌کنند.

وی تاکید کرد: همزمان با انجام مرمت این اثر که حدود یک هفته به طول می‌کشد، کار مستندنگاری و اسکن لیزری آن نیز توسط این گروه انجام خواهد گرفت.

 قادری در ادامه به فرسایش نقش برجسته باستانی ثلاث باباجانی در گذر زمان و آسیب دیدگی آن در زلزله بزرگ دو سال پیش هم اشاره کرد و گفت: باتوجه به خسارت زلزله سال 96 به این اثر، از معاونت عمرانی استانداری خواسته‌ایم تا از محل اعتبارات زلزله مبلغی را برای مرمت اساسی آن اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: موافقت اولیه را برای اختصاص این اعتبار گرفته‌ایم و به محض تخصیص آن کار مرمت اساسی و محوطه سازی اطراف اثر را انجام خواهیم داد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار