مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه انشعابات غیرمجاز گاز مانند بمب‌های ساعتی عمل می‌کند و هر لحظه امکان انفجار دارد، گفت: با طرحی که برای ساماندهی انشعابات اجرا شده شاهد کاهش 10 برابری این انشعابات هستیم.
کد خبر: ۷۹۶۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 11 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،سیروس شهبازی، با اشاره به وضعیت انشعابات غیرمجاز گاز در کرمانشاه، اظهار کرد: عمده این انشعابات غیرمجاز را در حاشیه شهرها و در شهر کرمانشاه نیز در محلاتی مانند کرناچی داریم.

وی دلیل این امر را ساخت و سازهای غیرمجاز منازل مسکونی در این محلات دانست و یادآور شد: در محلات حاشیه شهر شبکه گاز برقرار است، اما چون ساخت و سازها در این مناطق مجوز از شهرداری ندارد، از نظر انشعابات نیز با مشکل مواجهند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از سال 96 که مجلس قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز آب، برق و گاز را اعلام کرد، قرار شد انشعابات به صورت سه ساله و موقت در اختیار مردم قرار بگیرد تا بتوانند در این مهلت وضعیت مجوز واحد مسکونی خود را نیز تعیین تکلیف کنند.

به گفته شهبازی، اجرای این طرح تاثیر بسزایی در کاهش انشعابات غیرمجاز داشته و حتی در برخی مناطق کرمانشاه این کاهش 10 برابر هم بوده است.

وی تاکید کرد: در شش ماهه امسال با حدود 300 انشعاب غیرمجاز که گاز سرقت می‌کردند در کرمانشاه برخورد شده که این عدد در گذشته 10 برابر بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه از پیامدهای انشعابات غیرمجاز گاز هم یاد کرد و افزود: این انشعابات که گاهی به وسیله یک شلنگ یا لوله غیراستاندارد برقرار می‌شود، مانند بمب ساعتی عمل می‌کند و هر لحظه احتمال انفجار آن و یا خفگی ناشی از نشت گاز وجود دارد که خود منزل مسکونی و خانه‌های اطراف را تهدید می‌کند.

شهبازی با بیان اینکه یکی دیگر از مواردی که بر سرقت گاز اثرگذار است دستکاری کنتور از سوی برخی مشترکین است، تاکید کرد: البته فقط کمتر از یک درصد از 580 هزار مشترک استان چنین کاری را انجام می‌دهند.

وی از جریمه سنگینی که برای این تخلف در نظر گرفته شده که چند برابر گازبهای مصرفی است خبر داد و عنوان کرد: معمولا مامورین قرائت کنتور این تخلف را شناسایی می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار