فریدون یاوری در گفتگو با تابناک:
مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت:وجود گونه باارزش آهوی ایرانی ، قوچ و میش ایرانی در مناطق شکار و تیراندازی ممنوع قراویز‌ و منطقه شکار و تیراندازی ممنوع زله زرد استان کرمانشاه یک نعمت است.
کد خبر: ۷۹۵۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 10 November 2019

فریدون یاوری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز یک زیستگاه منحصر به فرد است و به همین دلیل در این منطقه شکار و تیراندازی ممنوع اعلام شده است.

وی خاطر نشان ساخت:یکی دیگر از مناطق مورد توجه منطقه شکار و تیراندازی ممنوع زله زرد می باشد که صرفه نظر از بقیه گونه‌هایی که در اینجا زندگی می کنند این منطقه محل زندگی قوچ و میش ایرانی است که بومی همین منطقه هستندزله زرد زیستگاه خاصی می باشد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه افزود:زیستگاه مجموع تعاریفی داردکه حتماً از عوامل مختلفی تشکیل می شود و نهایتاً تبدیل به یک جا و مکان امن برای زندگی گونه های مختلف است.

یاوری تصریح کرد:امنیت زیستگاهی یعنی از نظر امنیت غذایی شکار ،صید ،شرایط اقلیمی و آب و هوایی که همگی  این عوامل تشکیل دهنده یک زیستگاه است که مخصوصاً در مباحث توسعه که مطرح شد از عصر انقلاب صنعتی به بعد طبیعت دستخوش یک سری تغییرات شد.

به گفته این مسئول،بشر به دنبال توسعه است در جایی که توسعه باشد معمولا محیط زیست آسیب می بیند و از نظر توسعه صنعتی، توسعه شهرها و توسعه کشاورزی منجر به تخریب محیط زیست می شود.

وی در پایان تاکید کرد:اگر یک منطقه زیستگاهی دست نخورده باقی بماند یک نعمت بزرگ است و خیلی از عوامل دست به دست هم می دهند که شرایط را در یک زیستگاه برای زندگی یک گونه فراهم کنند و از این نظر یک زیستگاه برای ما حائز اهمیت است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار