ریاست کل دادگستری استان کرمانشاه از بسته شدن بنگاه‌های معاملات ملکی درصورت نداشتن هولوگرام در قرارداد‌ها خبر داد.
کد خبر: ۷۹۵۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷ 09 November 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، پرویز توسلی زاده در نشست فعالان اقتصادی در سالن جلسات اتاق بازرگانی گفت: اگر ادارات دولتی و مدیران به وظیفه شان عمل کنند بسیاری از مشکلات اقتصادی حل می‌شود؛ درصورت ترک فعل مدیران، به خدمت ادارات خواهیم رسید. قابل ذکر است که فساد اقتصادی منابع را از بین برده و به طور حتم در بخش فساد اقتصادی در استان اغماض خواهیم کرد.

وی با اشاره به وجود قوانین دست و پا گیر و سختگیرانه بیان داشت: در پرونده‌های صنعت گران و بانک‌ها به دلیل وجود تضمین‌های گرفته شده از مشتریان در صورت مغایرت شکایت بانکی با قانون قضات نباید حکمی علیه صنعتگر صادر کنند.

توسلی زاده افزود: ورودی پرونده‌ها باید کاهش پیدا کند لذا خواستار تشکیل جلسه با ادارات مختلف برای پیشگیری از ارتکاب جرم هستیم. همچنین تسریع در پیگیری پرونده‌ها در دستور کار قرار داشته و از صد در صد ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری استان با بیان برخورد با بنگاه‌های متخلف تایید کرد: درصورت عدم رعایت مقررات و نبود هولوگرام در قرار داد‌ها به پلمب آن واحد اقدام می‌کنیم. دستگاه قضایی در صدور احکام و همچنین انتصابات خود باید دارای حکمت باشد و مردم کار آن را مبنی بر کار کارشناسانه بدانند.

وی با تاکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب و سند تحول ریاست قوه قضاییه مبنی بر رونق تولید و اشتغال افزود: فعال سازی هیات‌های داوری و میانجی گری از سوی اتاق بازرگانی مناسب بوده و حتما باید با ما در ارتباط باشند. برای بررسی هرچه بیشتر پرونده‌ها جلسات مشترکی بین اتاق‌ها و دادگستری در حدود ۴۵ روز یکبار برگزار خواهد شد.

توسلی زاده خاطر نشان کرد: در بخش کیفری هیچ فردی از جامعه نباید احساس ناامنی کند لذا تمامی نهاد‌های امنیتی، نظارتی باید وارد کار شوند. در صدور احکام قضایی، جرائم خاصی در اولویت هستند، ولی جرائم قابل سازش نیازمند میانجی گری بوده تا دستگاه قضا وارد نشود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار