رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو کرمانشاه گفت: موقوفه مرحوم آیت‌الله کرکوکی با ۲۲ هزار رقبه یکی از موقوفات شاخص کشور به شمار می‌رود.
کد خبر: ۷۹۵۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 09 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حجت‌الاسلام سیدناصر سیدآقایی ، از موقوفه مرحوم شیخ عبدالاحد کرکوکی به عنوان یکی از موقوفات بزرگ کشور یاد کرد و افزود:  موقوفه مرحوم آیت‌الله کرکوکی بزرگ‌ترین موقوفه‌ای است که طی ۲۰۰ سال گذشته در استان کرمانشاه وقف شده است.

سیدآقایی گفت: موقوفه آیت‌الله کرکوکی با وسعت ۶۲۵ هکتار مناطق حاشیه‌ای شهر کرمانشاه را شامل می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه بیشتر رقبات موقوفه آیت الله کرکوکی کارکرد مسکونی دارند، از ساکنین این موقوفه خواست تا برای پرداخت حق و حقوق این موقوفه اهتمام بیشتری داشته باشند.

سیدآقایی سپس اشاره ای هم به نیات موقوفه مرحوم آیت‌الله کرکوکی داشت و افزود: این موقوفه نیاتی مثل کمک به هزینه دارو و درمان و کمک به دانش‌آموزان بی بضاعت، ترفیع طلاب علوم دینی و چاپ کتب مفیده دارد که از حیث تنوع نیات نیز جزو موقوفات شاخص استان کرمانشاه است.

این مسئول سپس با تاکید بر اینکه سنت حسنه وقف می‌تواند در تعدیل ثروت و کمک به اجرای طرح‌های خیرخواهانه نقش مهمی داشته باشد، گفت: معرفی واقفان پیشین می‌تواند نقش مهمی در گرایش جامعه به وقف جدید داشته باشد.

سیدآقایی گفت: باید جامعه به ویژه نسل جوان را با واقفان بزرگ آشنا کنیم و با چشاندن شیرینی وقف به جامعه زمینه‌ گرایش افراد به این سنت حسنه را فراهم کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار