تابناک / افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارمندان در بودجه ۹۹، ۴۲ درصد از کل بیکاران کشور دانش آموخته دانشگاه، ثبات بازار طلا و سکه با تمهیدات بانک مرکزی، اتصال ۳۰ بانک کشور به رمز یکبار مصرف برخی از اخبار اقتصادی امروز ما است.
کد خبر: ۷۹۵۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲ 08 November 2019

تابناک / افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارمندان در بودجه ۹۹، ۴۲ درصد از کل بیکاران کشور دانش آموخته دانشگاه، ثبات بازار طلا و سکه با تمهیدات بانک مرکزی، اتصال ۳۰ بانک کشور به رمز یکبار مصرف برخی از اخبار اقتصادی امروز ما است.

 

 

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین عناوین اخبار اقتصادی امروز ۱۶ آبان به شرح زیر است:

باید به کارآموزی دانشجویان بهای بیشتری داده شود

«علی پنیریان» شب گذشته (پنجشنبه 16 آبان) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره میزان اشتغال و بیکاری در کشور بر این موضوع تاکید داشت که جامعه و خانواده، حاکمیت و بخش‌های دولتی، خود شخص و صنعت، هر کدام در متناسب نبودن عرضه و تقاضای دانش آموختگان دانشگاهی و ارتباط آن‌ها با صنعت و شغل، نقش دارند.

 

کارآفرین و مدیر یک مرکزی نوآوری با تاکید بر اینکه باید به کارآموزی دانشجویان بهای بیشتری داده شود، افزود: آ‌ها باید درگیر کار شوند. البته اشتباهات فرهنگی هم داریم. استعداد‌ها هم باید بالفعل شوند.

 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها بستر بالفعل کردن استعدادها را ایجاد نکردند، گفت: آنها تاکید زیادی به علم تئوری می‌کنند و از نظر عملی فعالیت کمی دارند. دانشگاه‌ها باید به سمت ایجاد بستر شکوفا شدن استعداد‌ها بروند.

 

دانشگاه‌ها باید نیرو‌های خبره‌ای را تربیت کنند که بتوانند به کار مشغول شوند

«سعید زرندی» شب گذشته (پنجشنبه 16 آبان) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره میزان اشتغال و بیکاری در کشور با بیان اینکه در جهان در کنار دانشگاه‌ها و موسسات، مجموعه‌هایی شکل گرفته اند که مهارت آموز هستند، گفت: دانشگاه‌ها باید نیرو‌های خبره‌ای را تربیت کنند که بتوانند به کار مشغول شوند.

 

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حوزه‌های دانشگاه‌ها و صنعت به طور پراکنده در موضوعات مختلف ورود کردیم، گفت: این در حالی است که در هیچ کدام متمرکز نشدیم و این نبود انطباق همیشه وجود داشته است.

 

وی با بیان اینکه بر اساس مطالعات از بین ۱۴۴ کد در حوزه صنعت، ۳۵ کد، بیشترین اثر را در تولیدات، صادرات و کاهش واردات ما دارد، افزود: محصولات شیمیایی، فلزات اساسی، حوزه غذایی و آشامیدنی، وسایل نقلیه موتوری، لاستیک و پلاستیک، تجهیزات پزشکی، نساجی و حوزه ماشین آلات و دستگاه‌ها از جمله آن است.

 

افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارمندان در بودجه ۹۹

محمدباقر نوبخت در حاشیه افتتاح واحدهای مسکن محرومان در گیلان گفت: با توجه به تحریم ها و شرایط حساس اقتصادی کشور تلاش کردیم تا در بودجه سال ۹۹ افزایش ۱۵ درصدی حقوق برای کارکنان دولت، بازنشستگان و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه برنامه بودجه ۹۹ در مراحل پایانی قرار دارد گفت: برنامه مدون بودجه تا نیمه آذر برای بررسی به مجلس تقدیم می شود.

 

نظام مهارتی در کشورمان دچار مشکل است/ ۴۲ درصد از کل بیکاران کشور دانش آموخته دانشگاه

«علاءالدین ازوجی» شب گذشته (پنجشنبه 16 آبان) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره میزان اشتغال و بیکاری در کشور به ارائه توضیحاتی پرداخت و با اشاره به اینکه براساس آمار 42 درصد از کل بیکاران کشور در سال ۱۳۹۷را جمعیت دانش‌آموخته دانشگاهی تشکیل می‌دهند، گفت: جمعیت دانش آموخته و در حال تحصیل کشورمان حدود ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هستند که یا شاغل یا دانشجو یا بیکارند.

 

مدیرکل توسعه اشتغال وزارت کار با بیان اینکه حدود ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر نیروی انسانی دانش آموخته هستند، گفت: بخشی از آن‌ها شاغل و بخشی از آن‌ها یعنی حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بیکارند.

 

ازوجی با بیان اینکه نظام مهارتی در کشورمان دچار مشکل استف گفت: این موضوع، وضع اقتصاد ایران را دچار مشکل کرده است و گاهی اوقات نظام آموزشی عالی کشور را زیر سوال می‌برد.

 

ثبات بازار طلا و سکه با تمهیدات بانک مرکزی

مسعود یزدانی با اشاره به اینکه قیمت سکه از ابتدای هفته تاکنون ۱۱ هزارتومان تغییر داشته است، افزود: در ابتدای هفته سکه تمام بهار آزادی با قیمت ۳ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان معامله شد که این رقم در پایان هفته به ۴ میلیون و ۱۱ هزار تومان رسیده است.

نائب رئیس اول اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تمهیدات بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز را سبب ثبات قیمت‌ها و آرامش بازار دانست و گفت: در طول هفته گذشته انس جهانی نیز ۲۰ دلار کاهش داشته است. نائب رئیس اول اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر با بیان اینکه این بازار برای سرمایه گذاری مقطعی مناسب نیست، ادامه داد: برخی افراد خانه و خودرو خود را فروخته و در بازارهای غیر رسمی طلا خرید و فروش می‌کنند که این کار سودآور نبوده و در برخی موارد با زیان نیز همراه است بنابراین مردم فقط برای مصرف خود طلا خریداری کنند.

 

اتصال ۳۰ بانک کشور به رمز یکبار مصرف/ استفاده از رمز پویا فعلا الزامی نیست

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1398/8/16/10843218_606.jpg

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در پست جدید اینستاگرامی خود با اشاره به موضوع استفاده از رمز یکبار مصرف بانکی نوشت: در خصوص اقدامات انجام گرفته برای مقابله با فیشینگ (phishing) نکات زیر قابل ذکر است:

۱-مسئولیت حفاظت از اطلاعات مشتریان به عهده بانک‌ها بوده و هر گونه ضرر و زیان وارده از این ناحیه به مشتریان بر عهده آن هاست.


۲-بانک ها، اطلاع رسانی در خصوص مزایایی استفاده از رمز پویا را آغاز کرده اند. در حال حاضر رمز ایستا و رمز پویا (یکبار مصرف) توامان فعال هستند و به همین دلیل مشتریان به دلیل راحتی ترجیح می‌دهد از رمز ایستا استفاده کنند.

۳-رمز ایستا بایستی گونه‌ای غیر فعال شود که موجب نگرانی مشتریان، در دریافت روزانه بیش از ۱۰ میلیون خدمات نشوند و نیز تعدادی از بانک‌ها هنوز به سرویس شاهکار برای انطباق شماره ملی و موبایل مشتریان خود متصل نیستند.

۴-بانک مرکزی ایران به موازات اقدامات لازم پیشگیرانه، با رصد مرتب شبکه‌های اجتماعی و پایش درگاه‌های شبکه پرداخت کشور، و تعامل با نهاد‌هایی نظیر دادستانی، پلیس فتا و مرکز ماهر، اقدام به مسدودسازی تعداد زیادی از سایت‌های جعلی کرده است.

۵-بیش از ۳۰ بانک فعالی سازی رمز پویا را آغاز کرده اند، اما به دلیل هوشمند نبودن خیلی از تلفن‌های همراه اجباری کردن استفاده از رمز پویا در حال حاضر مقدور نیست.

۶-بانک مرکزی یک سیستم متمرکز مبتنی بر پیامک را راه اندازی کرده است، اما اتصال تمام بانک‌ها به آن تا ابتدای دی زمان لازم دارد. بانک مرکزی اطلاع رسانی لازم در این خصوص را به هموطنان انجام خواهد داد.

 

وزارت صمت با تمام امکانات به روند امدادرسانی کمک خواهد کرد

«رضا رحمانی» صبح امروز (۱۷ آبان) در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی که در محل استانداری این استان برگزار شد، شرکت کرد و در سخنانی با اشاره به اینکه صنایع همواره به مسئولیت اجتماعی خود پایبند است، گفت: تمامی بخش های زیرمجموعه این وزارتخانه مثل همیشه برای عمل به مسئولیت اجتماعی خود آماده هستند و به روند امدادرسانی کمک خواهند کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: تمامی امکانات وزارتخانه در استان آذربایجان شرقی در اختیار ستاد مدیریت بحران این استان قرار گرفته و برای امدادرسانی بسیج شده است.

او با بیان اینکه برنامه های سفر خود را برای پیگیری امور مناطق زلزله زده لغو کرده ام، بیان کرد: برای شرکت در نمایشگاه فناوری رینوتکس و جلسات حاشیه ای آن از جمله نیز تعمیق ساخت داخل و جلسه صادرات غیرنفتی استان به این استان سفر کرده بودم که بخاطر اهمیت پیگیری خسارات احتمالی زلزله و امدادرسانی این جلسات و برنامه ها را لغو کرده ام.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: از تمامی دستگاه های ذیربط مانند سپاه ، بنیاد مسکن، اورژانس، نیروی انتطامی و هلال احمر برای تامین امنیت و امداد رسانی به موقع تشکر می کنم./

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار