مدیر روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از اجرای طرح کشت گیاهان دارویی و خوراکی در سطح مراتع 50 هکتار از اراضی کنگاور خبر داد.
کد خبر: ۷۹۵۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹ 07 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان استان ،صفری مدیر روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از اجرای طرح کشت گیاهان دارویی و خوراکی در سطح مراتع 50 هکتار از اراضی کنگاور خبر داد.

او گفت: اجرای طرح کشت گیاهان دارویی و خوراکی در سطح مراتع از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و با عنوان مدیریت بوم سازگان زاگرس با اجرای عملیات بیولوژیک کشت گیاهان دارویی در سطح 50 هکتار ار اراضی مستعد منابع طبیعی روستای بردینه سادات از توابع شهرستان کنگاور و با حضور جوامع محلی و همکاران اداره بهره برداری منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه آغاز گردید.

صفری گفت: گیاهان دارویی در ایران قدمتی دیرینه دارند و در گذشته برای انواع بیماری‌ها از آنها استفاده می‌شد ضمادهای بسیاری نیز از این گیاهان وجود دارد هنوز هم برخی از داروها با منشاء گیاهی تولید شده و به بهره برداری می رسد علاوه بر این به دلیل جغرافیای استان کرمانشاه امكان كاشت و تولیدانواع گیاهان در گوشه و كنار استان در همه فصول وجود دارد.

او افزود: تولید گیاهان دارویی خود به منزله به كارگیری و فعال‏سازی ظرفیت‏های نهفته در كشور و استفاده از توان سرزمینی است. ایران رویشگاه اصلی بسیاری از گونه‌های دارویی با ارزش می‏باشد كه سازگاری مناسبی با محیط داشته و عملكرد و مواد موثره نسبتاً بالایی دارند و از نظر درآمد و اشتغال مقرون به صرفه هستند.

صفری گفت: اجرای این طرح ها ضمن کسب درآمد برای بهره برداران و کشاورزان موجب بهبود و اصلاح گیاهان مرتعی محل می گردد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار