مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از اعطای تسهیلات ویژه برای ایجاد گلخانه در استان خبر داد و گفت: امور روند صدور مجوز تاسیس گلخانه تسهیل شده است.
کد خبر: ۷۹۴۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 07 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،رضا زارعی اظهار داشت: ۵۳ هکتار تحت عنوان گلخانه تغییر کاربری داده اند، اما در حال حاضر عملا ۲۸ هکتار گلخانه در سطح استان کرمانشاه فعال است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان کرد: طی سال جاری ۱۶ هکتار توسعه گلخانه ها در سطح استان داشته ایم.

زارعی با بیان اینکه استان کرمانشاه از نظر توسعه گلخانه جایگاهی در کشور ندارد، گفت: در طرح های اقتصاد مقاومتی درصدد توسعه گلخانه ها به میزان ۳۵ هکتار هستیم که تاکنون ۱۶ هکتار آن انجام شده است.

وی افزود: با توجه به تسهیلات ویژه ای که برای کشاورزان در نظر گرفته شده و تسهیل امور روند صدور مجوز تاسیس گلخانه این امکان فراهم شده تا متقاضیان از این شرایط استفاده کنند.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تسهیلات مذکور ۷ درصد است و متقاضی باید دارای سند زمین و آب باشد.

زارعی بیان کرد: بیشترین گلخانه های استان در شهرستان کرمانشاه و صحنه قرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت تولید ۵ هزار و ۶۰۰ تن محصولات سیفی خارج از فصل، هشت میلیون و ۵۰۰ شاخه گل شاخه بریده و 2 میلیون قطعه نشا در گلخانه های استان کرمانشاه وجود دارد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه امکان توسعه محصولاتی چون انواع میوه نظیر توت فرنگی، محصولات خارج از فصل چون خیار، گوجه، فلفل، بادمجان و انواع گل و گیاهان زینتی وجود دارد، خاطرنشان کرد: صادرات گل شاخه بریده پس از انتقال به بازار تهران انجام می شود.

 
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار