معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو :
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو از تولید بیش از ۲۷۰قلم دارو ظرف دوسال آینده در کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۹۴۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰ 06 November 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدرضا شانه ساز در شانزدهمین کنگره علوم دارویی کشور در هتل پارسیان کرمانشاه گفت: علارغم فشارهای وارد به صنعت دارو و تجهیزات پزشکی طی تحریم ها، داروهای جدید مصرفی در مدت ۲ سال در کشور تولید می شود. شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و دانشکده های داروسازی در این زمینه فعال بوده می باشد.

 وی در ادامه افزود: بیش از ۹۹ درصد داروهای مصرفی در داخل کشور تولید می شود؛ یک درصد باقی مانده داروهای جدید بوده یا تولید آن از نظر اقتصادی به صرفه نیست. تولید میکروسکوپ های پیشرفته و همچنین پیشرفت در زمینه های کشت بافت، MRI و تجهیزات پزشکی در سال های اخیر مشاهده شده است.

 معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت:در حالیکه دشمنان با اعمال تحریم های اقتصادی و به ویژه محدودیت در حوزه سلامت و دارو دنبال ایجاد مشکل برای ملت ایران است اما ما در تولید دارو اکنون در ایران به خودکفایی رسیده ایم.

شانه ساز تصریح کرد: باوجود تحریم ها و فشارهای اقتصادی و محدودیت هایی که از سوی دشمنان بر کشور تحمیل می شود امروز هیچ کمبودی در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی نداریم.

وی ابراز داشت: هر دارویی که امروز در دنیا تولید و وارد فهرست دارویی قرار بگیرد؛ داروسازان ما در مدت ۲ سال این دارو را تولید می کنند.

 رئیس سازمان غذا و داروی کشور در ادامه گفت: کرمانشاه یکی از پشتوانه های اصلی کشور در تمام زمینه هاست و از برگزاری شایسته این همایش تشکر می کنم.

وی با اشاره به تولید حدود ۳۰۰ قلم دارویی ظرف ۲ سال آینده اظهار داشت: در این پروژه حدود ۲۵۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهیم داشت.

معاون وزیر بهداشت در پایان خاطر نشان کرد: علارغم پیشرفت های علمی و کسب مقام اول صنعت دارو در منطقه نتوانستیم در حوزه ارائه خدمات بطور کامل ایفای نقش کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار