معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: با تغییر سبک زندگی می توان میزان بروز بیماریهای غیر واگیر را کاهش داد.
کد خبر: ۷۹۴۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳ 05 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مرضیه جوکار در جلسه شورای اداری بانوان شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه بر اساس آمارها ۷۵ درصد مرگ و میرها با بروز بیماریهای غیرواگیر در ارتباط است، گفت: بیشترین مرگ و میرها به دلیل ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی، دیابت، بیماریهای تنفسی مزمن، سرطان ها و آسیب‌ها و اختلالات روانی رخ می‌دهد.

معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: بیماریهای غیرواگیر با چهار فاکتور مصرف دخانیات، الکل، کاهش فعالیت بدنی و رژیم غذایی نامناسب در ارتباط هستند که با تغییر سبک زندگی می توان میزان بروز بیماریهای غیر واگیر را کاهش داد.

جوکار در ادامه با اشاره به اهمیت داشتن تحرک بدنی برای دستیابی به سلامتی، گفت:  فعالیت بدنی برای سلامتی خیلی مفید است، اما متاسفانه جامعه به ویژه بانوان به بهانه های مختلف فعالیت بدنی  ندارند.

وی همچنین توجه به رژیم غذایی را برای داشتن سلامت مهم عنوان کرد و افزود: باید گروه های مختلف غذایی در برنامه غذایی روزانه گنجانده شود.

جوکار با بیان اینکه بر اساس هدفگذاری های انجام گرفته باید آمار مرگ و میرها به دلیل بیماریهای غیر واگیر تا سال ۱۴۰۴ به میزان ۲۵ درصد کاهش پیدا کند، گفت: بانوان نیمی از جمعیت جامعه را به خود اختصاص می دهند که با توجه به نقش اثرگذار آنها بر نیم دیگر جامعه می‌توانند نقش مهمی در ارتقای سلامت جامعه و کاهش آمار مرگ و میر به دلیل بیماریهای غیرواگیر داشته باشند.

جوکار در پایان با بیان اینکه همه افراد باید پرونده سلامت الکترونیکی داشته باشند، گفت: در حال حاضر ۷۶ پایگاه سلامت در نقاط شهری و ۱۵۰ خانه بهداشت در مناطق روستایی در حوزه شهرستان کرمانشاه فعال است که افراد با مراجعه به این پایگاه ها باید نسبت به تشکیل پرونده سلامت الکترونیکی اقدام کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار