فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام گفت: تاریخ پر فراز و نشیب چهل ساله نظام را با اقتدار و سربلندی پشت سر گذاشته و از نقطه صفر به نقطه برابری با دشمن رسیده ایم، عبور از گردنه های سخت دفاع مقدس متعلق به این مردم است که جانانه ایستادگی کردند.
کد خبر: ۷۹۴۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲ 05 November 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ سردار جمال شاکرمی در آئین گرامیداشت عملیات محرم در دهلران اظهار داشت :رزمندگان اسلام در عملیات غرور آفرین محرم با اجرای تاکتیک های خلاقانه و شجاعت کم نظیر خود راهبردهای جنگی دشمن را در هم شکستند.

وی بیان داشت : عملیات محرم در سال ۶۱ با اجرای پیچیده فرماندهان ارتش و سپاه شکل گرفت و دستاوردهای فراوانی داشت.

وی با اشاره به گرفتن صدها اسیر و دسترسی به عقبه دشمن در این عملیات افزود: راهبردهای دشمن و دنیای استکبار با طراحی و اجرای عملیات محرم درهم شکسته شد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام عملیات محرم را شکل عامل شکل دهنده گردان ۵۰۵ محرم عنوان کرد و یادآور شد: حماسه های مردم این دیار و سایر نقاط کشور در عملیات محرم هرگز فراموش نمی شود.

شاه کرمی افزود : ایران اسلامی به هیچ نقطه ای از دنیا چشم طمع ندارد اما هر جا دشمن بخواهد علیه ما ناامنی ایجاد کند، آن نقطه در دسترس ماست.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام اضافه کرد: آمریکا بواسطه سیگنال هایی که از آزادگی و شهادت طلبی ملت ما سراغ دارد، امروز دامنه تحریم ها را اضافه و این برای رهایی از منجلابی است که خود بوجود آورده است.

شاکرمی با اشاره به اینکه دشمنان نظام و آمریکا دچار هویت های گوناگون و متناقض شده اند، گفت: آمریکا با جنایات هولناک در طول تاریخ صدها هزار نفر را با سلاح هسته ای از بین برده اند.

وی گفت: رئیس جمهور قبلی آمریکا مسئولان این کشور را عامل پیدایش داعش و گروه های تکفیری و ارهابی عنوان می کند که بحران دهه اخیر را در منطقه خاورمیانه ایجاد کرده اند، در عین حال از ایران می خواهند برنامه انرژی هسته ای صلح آمیز خود را کنار بگذارد تا برای تامین نیازهای خود به کشورهای غربی وابسته باشد.

امام جمعه دهلران گفت: از برکت شهدا امروز ایران اسلامی مقتدرترین کشور منطقه محسوب می شود و دشمنان از عهده هرگونه تجاوزی به این خطه شهید پرور عاجز و ناتوانند.

حجت الاسلام سید محسن موسوی در آئین گرامیداشت عملیات محرم افزود: روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی شاهد مقاومت ۱۸ روزه مردم این شهرستان در مقابل دشمن بودیم و امروز به برکت آن رشادت ها، پذیرای زائران عتبات عالیات هستیم.

وی بیان داشت : امروز ما شاهد امن ترین مرز کشور با 220کیلو متر مرز مشترک با کشور عراق هستیم و این امنیت مدیون خون پاک شهدا ، آزادگام وجانبازان است.

عملیات محرم دهم آبان ماه ۶۱ در منطقه عمومی دهلران و به مدت پنج روز و با رمز یا زینب (س) انجام شد، در این عملیات ارتفاعات مرزی آزاد و شهرهای دهلران و موسیان از تیررس دشمن خارج و غنایم بسیاری نصیب ایران شد.

سقوط ۱۲ فروند هواپیمای دشمن، ۴۷۰۰ اسیر و بیش از پنج هزار کشته و زخمی و غنیمت ۲۷۵ تانک و نفر بر و آزاد سازی ۵۰۰ کیلومتر مربع از خاک میهن اسلامی از تصرف دشمن از دیگر دستاوردهای عملیات محرم بود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار