تیم ملی کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال (امید) پس از کسب قهرمانی جهان صبح امروز به کشور بازگشتند
کد خبر: ۷۹۴۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸ 05 November 2019

خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، تیم ملی کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال (امید) کشورمان پس از کسب سه نشان طلا و سه نشان برنز و عنوان قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی مجارستان، صبح امروز با استقبال آقای عسگری دبیر فدراسیون کشتی و آقای رنگرز رئیس کمیته فنی کشتی فرنگی از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به میهن بازگشت.
رقابت‌های کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال (امیدها) قهرمانی جهان ۱۰ تا ۱۲ آبان در شهر بوداپست برگزار شد و در پایان، تیم ایران با سه نشان طلای آقایان میثم دلخانی، محمد رضا گرایی و علی اکبر یوسفی در وزن‌های ۶۳، ۷۲ و ۱۳۰ کیلوگرم و سه نشان برنز آقایان مهدی محسن نژاد، سجاد ایمن طلب و محمد هادی ساروی در وزن‌های ۶۰، ۶۷ و ۹۷ کیلوگرم و کسب ۱۲۲ امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت.
تیم‌های گرجستان و روسیه نیز به ترتیب با کسب ۱۲۱ و ۱۱۸ امتیاز به عنوان‌های دوم و سوم رسیدند.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی امید در حاشیه مراسم استقبال از این تیم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشتی گیرانی از حدود ۵۰ کشور در این مسابقات شرکت کردند، سطح این مسابقات را بالا ارزیابی کرد و گفت: کشتی گیران کشورمان با کشتی‌های خوب خود این امید را به ما دادند که در المپیک ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ هم افتخارآفرینی کنند.
آقای فرشاد علیزاده با اشاره به تلاش و حمایت فدراسیون کشتی برای بهبود عملکرد کشتی گیران افزود: فدراسیون در تلاش است این جوانان در آینده در رده‌های سنی بالاتر هم افتخار کسب کنند.
دبیر فدراسیون کشتی هم در حاشیه مراسم استقبال در مصاحبه با خبرنگار ما با ابراز امیدواری از ادامه روند قهرمانی کشتی گیران، گفت: فدراسیون کشتی موظف است از همه این عزیزان از نظر مالی و امکانات حمایت کند.
آقای سید جلال عسگری در پاسخ به این پرسش که آیا به مدال آوران کشتی پاداش پرداخت می‌شود؟ افزود: پرداخت پاداش به افتخار آفرینان کشورمان جزو مصوبات وزارت ورزش و جوانان است و باید این کار انجام شود.
وی اضافه کرد: بودجه فدراسیون کشتی کم است، اما در حد توان تلاش می‌کنیم از قهرمانان کشتی تجلیل کنیم.
آقای عسگری با بیان اینکه امسال روند لیگ کشتی را اصلاح کردیم و به حالت‌های قبلی برگرداندیم، گفت: برگزاری این لیگ می‌تواند کمک مالی و آمادگی جسمانی خوبی برای کشتی گیران باشد.
وی با اشاره به اینکه جام جهانی کشتی فرنگی در ۷ و ۸ آذر در استادیوم آزادی برگزار می‌شود، افزود: همچنین در حال برنامه ریزی برای برگزاری جام تختی هستیم.
آقای عسگری ابراز امیدواری کرد: با کمک وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک، بودجه‌ای به فدراسیون کشتی تزریق شود تا کیفیت اردو‌ها و اعزام‌ها به مسابقات، بهتر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار