رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: تلفات حوادث رانندگی در مهر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان ۵ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۷۹۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 05 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،سرهنگ محمد حیدری ، اظهار داشت: بر اساس آمار ۶ ماهه پزشکی قانونی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد کاهش تلفات رانندگی در سطح استان کرمانشاه داشته ایم.

وی با اشاره به اجرای طرح ترافیکی اربعین از نیمه مهر تا پایان این ماه، افزود: با در نظر گرفتن بازگشایی مرز خسروی و تردد زائرین از استان کرمانشاه به ایلام تردد در محورهای منتهی به استان ایلام و مرز خسروی۵۷ درصد افزایش تردد داشتیم.

افزایش ۵ درصدی تلفات رانندگی در مهر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه این افزایش تردد در افزایش وقوع تصادفات در استان تاثیرگذار بود، بیان کرد: بر اساس آمارهای موجود در صحنه تصادف در ماه مهر تلفات رانندگی نسبت به مهر ماه سال قبل ۵درصد افزایش داشته است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: عمده علل وقوع تصادفات در این ایام خستگی و خواب آلودگی زائرین به ویژه در مسیر برگشت سبب واژگونی خودروها شده است.

وی افزود: در این ایام همه دستگاه های جاده ای امداد و نجات و راهداری در حاشیه محورهای استان مستقر شده اما این افزایش تردد در رشد تصادفات در استان تاثیرگذار بوده است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: در ایام اربعین ۹ نفر زائر اربعین و ۱۰ نفر بومی استان در تصادفات رانندگی استان کرمانشاه کشته شدند.

سرهنگ حیدری بیان کرد: در طول اجرای طرح ترافیکی اربعین ۳۰ هزار دستگاه اتوبوس از استان کرمانشاه به مهران و خسروی تردد کردند که نسبت به مدت مشابه اربعین سال قبل از رشد ۴۴ درصدی حکایت دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اقدامات کنترلی انجام شده از سوی پلیس راه حادثه ای مربوط به اتوبوس ها در سطح محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه نداشته ایم.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه عنوان کرد: استان کرمانشاه با توجه به قرارگیری در مسیر تردد به ایلام هم معین استان ایلام و هم مجری طرح اربعین در مرز خسروی بوده است.

بیشترین تلفات رانندگی در محور حمیل-ایلام و  بیستون-صحنه روی داده است

این مقام انتظامی بیان کرد: بیشترین تلفات در طول ایام اربعین در محور حمیل-ایلام و  بیستون-صحنه رخ داده است.

وی عنوان کرد: در این ایام با استفاده از ظرفیت استان و استان های معین ۱۶۰ تیم گشتی به کارگیری همچنین در راستای مدیریت سرعت ۳۰ دستگاه دوربین ثابت و ۸۰ دستگاه دوربین سیار در محورهای مواصلاتی استان مستقر شد.

اجرای طرح زمستانه پلیس از نیمه آذر ماه

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه درباره طرح زمستانی پلیس راه خاطرنشان کرد: این طرح انتظامی –ترافیکی از نیمه آذر طرح با هدف کمک به در راه ماندگان در گردنه های برف گیر استان، رسیدگی فوری به حادثه دیدگان جاده ای و پیشگیری از انسداد مسیر در مقاطع برف گیر اجرا می شود.

سرهنگ حیدری عنوان کرد: به همین منظور نیروهای پلیس راه در گردنه های برف گیر استان واقع در محورهای اصلی به صورت شبانه روزی مستقر خواهند شد.

 
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار