جشنواره بلوط برای اولین بار در بخش‌مرکزی‌کرمانشاه با هدف حفظ جنگل‌های زاگرس و درختان بلوط برگزار میشود.
کد خبر: ۷۹۴۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰ 04 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،نشستی به منظور برنامه ریزی جهت برگزاری همایش جشن بلوط به ریاست بخشدار مرکزی کرمانشاه و با حضور رئیس و نمایندگان ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، منابع طبیعی، محیط زیست، امور عشایر، شورای بخش و هیئت بومی محلی در محل بخش مرکزی برگزار شد.

فتحی بخشدار مرکزی کرمانشاه ضمن تبریک فرا رسیدن ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا با اشاره به برنامه برگزاری جشنواره بلوط در بخش مرکزی کرمانشاه گفت : بلوط مادر طبیعت زاگرس است و هدف ما از برگزاری این جشنواره احیای درختان بلوط، حفظ منابع طبیعی و محیط زیست، توسعه و رونق گردشگری، احیای بازی‌های بومی محلی است که دستیابی به این اهداف تنها با مشارکت جوامع محلی امکان پذیر است.

او افزود: مشارکت مردم در هر برنامه‌ای ضامن اجرا و پایداری آن است و این مسئله در حفاظت از منابع طبیعی از اهمیت بیشتری برخوردار است، زیرا مسائل مربوط به محیط زیست و منابع طبیعی با زندگی جوامع محلی آمیخته است و توفیق هر نوع برنامه ­ای نیازمند مشارکت این جوامع خواهد بود.

بخشدار مرکزی با اشاره به کمپین مردمی حوزه امام زاده قاسم گفت: با مشارکت مردم و برگزاری کلاس‌های آموزشی و پیشگیری‌های به عمل آمده، برای هفتمین سال پیاپی این منطقه بدون آتش سوزی بوده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار