حالا ۱۵ سال از تعطیلی تنها سینمای اسلام آبادغرب می‌گذرد و ۱۰۵ هزار نفر جمعیت این شهرستان طی این سال‌ها سهمی از فیلم‌های اکران شده سینما‌ها نداشتند و خیلی‌هاشان بعد از گذشت این همه سال عملا با سینما بیگانه شده‌اند.
کد خبر: ۷۹۴۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 04 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،امسال اما مسئولین فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه همت کرده و سینمایی با نام "غدیر" را در این شهرستان افتتاح کردند، افتتاحی که با انتقادهایی از سوی اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان همراه شد.

افتتاح این سینما درست در محل مجتمع فرهنگی و هنری "غدیر"، محل انتقاد هنرمندان این شهرستان است و معتقدند راه‌اندازی این سینما، فعالیت‌های فرهنگی و هنری آنها را با مشکل مواجه کرده است.

برخی منتقدان این سینما معتقدند اینکه مکان اجرای برنامه‌های فرهنگی تبدیل به سینما شود بی‌تدبیری مسئولین فرهنگی استان را نشان می‌دهد و نمی‌توان از آن به عنوان یک افتتاح واقعی یاد کرد و تنها یک تبدیل وضعیت ساده صورت گرفته است.

در همین راستا موضوع را از طریق رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب پیگیر شدیم.

خسرو تمری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تعطیلی تنها سینمای شهر اسلام آبادغرب در سال 1383، گفت: از آن سال تاکنون مردم شهرستان اسلام آبادغرب از داشتن سینما محروم بودند و این امر به دغدغه‌ای جدی برای همه ما تبدیل شده بود.

وی افزود: در همین راستا تصمیم بر این گرفته شد از فضاهای فرهنگی موجود به نحو مناسب و کاربردی استفاده شود و برای همین سالن 120 نفره مجتمع فرهنگی هنری غدیر به سالن سینما تبدیل شد.

تمری با اشاره به فضای گسترده این مجتمع، گفت: در این مجمتع سالن تخصصی اجرای نمایش داریم و مشکلی در بحث اجراهای گروه های تئاتر پیش نمی‌آید و باید از این فضا استفاده حداکثری صورت گیرد.

وی با اشاره به وجود سه سانس اکران فیلم در این سینما، گفت: تصمیم بر این گرفته شده که مجتمع غدیر مانند گذشته چند منظوره باقی بماند، درهمین راستا زمان اجرای برنامه هر یک از صنوف فرهنگی ارشاد، اکران فیلم لغو شده و برنامه‌های فرهنگی اجرا می‌شود.

تمری خاطرنشان کرد: اگر جلسه بزرگداشت یا عصرشعری بخواهد در سالن مجتمع برگزار شود، سانس اکران فیلم در زمان برگزاری مراسم لغو می شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرمانشاه همچنین با اشاره به وجود پنج تا شش سالن دیگر در سطح این شهر، گفت: سالن‌های متعددی در شهر وجود دارد و اینطور نیست که اگر برنامه‌ای در مجتمع غدیر اجرا نشود، مکانی برای برگزاری آن نداشته باشیم.

وی یادآور شد: از طرفی برای رفاه حال هنرمندان تمام بلیت‌های این سینما برای هنرمندان عضو صنوف فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیم بها خواهد بود.

تمری در ادامه هزینه راه اندازی این سینما و تکمیل تجهیزات آن را 220 میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر 120 میلیون تومان برای سیستم پخش دیجیتال این سینما هزینه شده است.

وی افزود: قرار است پرده فعلی هم با پرده مناسبت‌تری جایگزین شود که حدود 10 میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

وی افزود: تعویض صندلی‌های سالن هم در دستور کار قرار دارد که سرجمع با خرید سیستم صوتی مناسب حدود 220 میلیون تومانی می‌شود.

تمری یادآور شد: درحال حاضر سیستم صوتی سینما بصورت اجاره‌ای است و باید سیستم جدید خریداری شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب تاکید کرد: بعد از 15سال مردم شهرستان صاحب سینما شدند که این نقطه قوتی برای شهرستان محسوب می‌شود و این قول را می دهیم که هیچ یک از برنامه های فرهنگی اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان مختل نخواهد شد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی از پیگیری راه اندازی یک پلاتوی بزرگ نمایش در این شهرستان هم خبر داد و افزود: تاکنون 300 میلیون تومان برای این پروژه اعتبار گرفته ایم و بزودی کار ساخت این پلاتوی 130 نفره در شهرستان آغاز خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار