سید فرزاد افضلی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل شیلات کرمانشاه گفت: عمده تولیدات ما در نیمه دوم سال به بهره برداری می رسد و در تلاشیم کلیه تولیدات مان از جمله ماهیان سردابی، گرمابی خاویاری و زینتی را افزایش دهیم.
کد خبر: ۷۹۴۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 04 November 2019

سید فرزاد افضلی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه گفت: تولیدات شیلات استان کرمانشاه در سال 97 به 20 هزار تن رسیده است که در سال 98 می خواهیم به رقم 25 هزار تن و همچنین قصد داریم تولید ماهیان گرمابی را به 6 هزار تن، ماهیان سردابی نیز به 14 هزار و 70 تن و تولید در آب های طبیعی و نیمه طبیعی را به 2 هزار و 700 تن برسانیم.

مدیر کل شیلات افزود: در بخش پرورش ماهی قَطر به 1 هزار و 500 تن و ماهیان خاویاری در 3 مزرعه مشغول فعالیت هستیم که میزان آن را به 65 تن برسانیم. به علاوه در تلاشیم تا در شرایط مناسب تولید میگو را به 35 تن برسانیم و در مجموع با توجه به پروژه هایی که در دست اقدام است چنانچه شرایط مناسب و ایده آلی از جمله تخصیص مجوز آب مجتمع قصر شیرین را از شرکت آب منطقه ای حذف کنیم امیدواریم تولیدمان به 24 هزار تن برسد.


وی با جمع بندی رقم کل تولیدات تا مهرماه سال 98 تصریح کرد: معمولا تولیدات ما در پایان سال جمع بندی می شود. اما تا پایان مهر ماه امسال حدود 9 هزار تن شامل ماهیان گرمابی، سردابی و خاویاری است.

این مسئول با اشاره به اینکه تولیدات از نیمه دوم سال رو به افزایش است، عنوان کرد: به دلیل اینکه مجتمع های گرمایی در نیمه دوم راه اندازی می شود عمده تولیدات افزایش خواهد داشت.

افضلی در پایان در خصوص پرورش و تکثیر ماهیان زینتی تشریح کرد: در تلاشیم تا پایان سال 98 پرورش و تکثیر ماهیان زینتی در 52 مرکز را در انواع زنده زا و تخم زا به 4 میلیون قطعه برسد. تولید این ماهی که به صورت قطعه ای محاسبه می شود و در جمع تولیدات پرورشی قرار نمی گیرد در سال گذشته حدود 3 میلیون و 500 قطعه بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار