نماینده ولی فقیه در استان:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: آینده سازان این مرز و بوم وظیفه سنگینی بر دوش دارند و وارثان هوشیاری، بصیرت، رشادت و ایثار هزاران شهید جبهه تعلیم و تربیت هستند.
کد خبر: ۷۹۲۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰ 30 October 2019

به گزارش تابناک تبریز؛، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در همایش طلایه داران گام دوم انقلاب واحدهای پیشگام سازمان بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا با بیان اینکه پیام شهیدان پاک دامنی، عزت و سلامت جسم و روح و تلاش در عرصه تعلیم و تربیت است، گفت: همه اقشار جامعه ما در دوران جنگ برای دفاع از کشور با گذشتن از مال و جانشان به میدان آمدند و دانش آموزان طلایه داران این عرصه بودند و امروز هم نسلی دیگر از همان دانش آموزان در جبهه تعلیم و تربیت وارث هوشیاری و بصیرت ۳ هزار شهید در کشور و هزار و ۸۵۰ شهید استان هستند.

امام جمعه تبریز عظمت این میهن اسلامی را مرهون تلاش های علمی، تربیت صحیح دانش آموزان دانست و افزود: استقبال گسترده دانش آموزان از فرهنگ ایثار و شهادت نشان دهنده انتقال کامل پیام و فرهنگ شهادت به جامعه تعلیم و تربیت است.

وی گفت: فلسفه شهادت و ایثارگری در اذهان دانش آموزان و فرزندان این کشور حک شده و با فطرت آنها عجین شده است؛ نوجوانانی که با خون های پاکشان نهال با شکوه انقلاب را آبیاری کردند و به برکت همین خون ها هم این نهال مستحکم تر و درختی تنومند تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: شهدای کم سن و سالی همچون شهید فهمیده و شهید جنگجو که به فهمیده آذربایجان مشهور است و شهید حیدری از همین کلاس های درس و برای حفظ ناموس و کیان میهن خود و مبارزه با دشمنان ایران به جبهه مبارزه رفتند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: آنها به دنیا نشان دادند اگر از نظر سنی کوچک هستند اما با هوشیاری پشت سر نائب امام زمان (عج) حرکت کردند و برای تحقق حکومت مهدوی پا به رکاب شدند و با حضور در مدرسه عشق و جبهه های نبرد به معبود خود لبیک گفتند.

امام جمعه تبریز با اشاره به روز ۱۳ آبان و شهادت جمعی از دانش آموزان به دست رژیم پهلوی در مقابل دانشگاه تهران گفت: توطئه های آمریکا همیشه از سوی جامعه علمی کشور، دانشجویان و دانش آموزان در همه برهه ها خنثی شده است که تسخیر لانه جاسوسی آمریکا مصداق بارز آن است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در پایان با اشاره به پیش آمدهای مختلف سیاسی در منطقه خصوصاً اتفاقات اخیر در لبنان و عراق گفت: توطئه آمریکایی در کشورهای لبنان و عراق مردم را برابر مردم قرار داده و مذاهب و فرق مختلف مذهبی مختلف علیه هم شورانده است که باید در این شرایط با حفظ هوشیاری و بصیرت اجازه ندهیم چنین توطئه هایی به کشور ما نیز نفوذ کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :