معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت با اشاره به افزایش ۱۰ میلیون نفری بیمه شدگان گفت: ۳۴ میلیون نفر از جمعیت بیمه‌شدگان سلامت کشور، هزینه‌ای برای حق بیمه پرداخت نمی‌کنند.
کد خبر: ۷۹۲۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰ 30 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم؛ کورش فرزین در همایش هفته سلامت با اشاره به اینکه 10میلیون نفر به جمعیت بیمه شدگان سلامت اضافه شده است اظهار داشت: 34 میلیون نفر از جمعیت بیمه‌شدگان سلامت کشور، هزینه‌ایی برای حق بیمه پرداخت نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه 40 میلیون نفر در کشور زیر پوشش بیمه سلامت هستند خاطرنشان کرد: 30 درصد شهرهای کل کشور، 50 درصد پزشکان و 100‌درصد مراکز پاراکلینیک‌ها وارد بحث نسخه الکترونیک می‎شوند.

فرزین با اشاره به اینکه بزرگترین گامی که سازمان بیمه سلامت در راه هوشمندسازی سیستم بردارد بحث استحقاق سنجی است عنوان کرد: اگر افراد قادر به پرداخت حق سرانه بیمه نباشند، می‌توانند درخواست ارزیابی وسع کنند. پس از دریافت اطلاعات دهک درآمدی خانوار متقاضی از وزارت رفاه، متقاضی می‌تواند از صد در صد یا 50 درصد تسهیلات دولت در پرداخت حق سرانه بیمه پایه استفاده کند.

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت خاطرنشان کرد: متقاضیان دریافت پوشش بیمه‌ای سلامت اگر از تسهیلات حمایتی دولت استفاده کرده باشند یا به طور اورژانس در مراکز درمانی نیاز به خدمات تشخیصی و درمانی داشته باشند، می‌توانند بدون گذراندن دوره انتظار 10 روزه، دفترچه بیمه سلامت خود را دریافت کرده و از مزایای آن بهره مند شوند.

وی عنوان کرد: در سال 98، زیرساخت‌های لازم در وزارت بهداشت و بیمه سلامت برای ارائه خدمات الکترونیک به بیمه‌شدگان به بهره‌برداری رسید به‌ طوریکه تا پایان سال 98 نسخه‌نویسی الکترونیک در سراسر کشور انجام می‌شود.

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه 10درصد جمعیت همچنان فاقد پوشش بیمه هستند خاطرنشان کرد: سازمان بیمه‎گر پایه موظف هستند حداقل خدماتی را که باید جز خدمات ضرروری برای آحاد جمعیت کشور است ارائه دهد.

فرزین با اشاره به اینکه تا پایان سال 98بانک اطلاعاتی بیمه شدگان کل کشور در سازمان سلامت شکل می‎گیرد عنوان کرد: به طور حتم با شکل گرفتن بانک اطلاعات همپوشانی‌ها برای اولین بار در کشور رفع خواهد شد.

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه 924مرکز در سطح یک و 900مرکز در سطح دو وسه داریم عنوان کرد: تا پایان دی ماه امسال بر اساس یک برنامه عملیاتی کل 2000مراکز استان کرمانشاه به سیستم استحقاق سنجی وصل شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ادامه  با اشاره به اینکه در شش ماه اول امسال 220 میلیارد تومان صرف هزینه افراد تحت پوشش بیمه سلامت شده است عنوان کرد: 40 مرکز سلامت و 33 دفتر پیش خوان به مردم خدمات رسانی‌های لازم را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه 2400 قلم دارو و 6700 نوع خدمت شامل خدمات بیمارستانی در تعهد بیمه سلامت است خاطرنشان کرد: 101 مرکز بهداشتی درمانی در حال ارایه خدمت به روستائیان است و شامل 198 پزشک، 140 ماما و 52 کد آزمایشگاهی، ویژه خدمت سطح یک روستایی است که در مراکز بهداشتی درمانی روستایی انجام می‌شود.

مظفری با اشاره به اینکه نسخه الکترونیکی در شش شهرستان در بخش‌های خصوصی راه‌اندازی شده است بیان کرد: تاکنون 80 هزار رفع هم پوشانی انجام شده و سامانه استحقاق سنجی در 18 بیمارستان دانشگاهی فعال است و بیماران در مراجعه به این بیمار‌ستان‌ها نیاز به ارائه دفترچه ندارند.

وی با اشاره به اینکه سامانه تبادل الکترونیکی در 17 بیمارستان دانشگاهی پیاده شده است خاطرنشان کرد: تا آخر آذرماه امسال سامانه تبادل الکترونیکی در کل بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی پیاده و راه‌اندازی شود و پرونده‌های کاغذی به طور کامل حذف می‌شود.

مظفری خاطرنشان کرد: براساس بند الف ماده 70 برنامه  ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و با هدف پوشش بیمه‌ای آحاد جامعه، پس از آزمون وسع، افراد فاقد پوشش بیمه‌ای، بیمه اجباری می‌‌شوند.

وی افزود:در این برنامه، کلیه افراد فاقد پوشش بیمه بامراجعه به ادارات بیمه سلامت، دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد یا سایت بیمه سلامت ایران ثبت نام و پس از استعلام از سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مشخص شدن سطح درآمدی متقاضیان در یکی از گروههای سه گانه، میزان حق بیمه آنها تعیین و سپس تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه  قانون بیمه اجباری براساس آیین‌نامه مصوب هیئت دولت اجرا می‌شود عنوان کرد: گروه اول شامل دهکهای یک، دو و سه خانوارهای دارای درآمد کمتر از 40درصد حداقل حقوق و دستمزد مشمول قانون کار که حق بیمه آنها رایگان و از طرف دولت پرداخت می‌شود.

مظفری خاطرنشان کرد: گروه  دو که شامل دهک چهار درآمدی است، چهل  تا صددرصد حقوق و دستمزد را دارند که با پرداخت 50درصد حق بیمه معادل ماهیانه 24هزار و 200 تومان برای هر نفر دفترچه بیمه سلامت صادر و تحت پوشش قرار می‌گیرند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه افزود: گروه سه شامل دهک 5 و به بالا که ماهیانه 48هزار و400تومان و 100 درصد حق سرانه  برای هر نفر حق بیمه را پرداخت می‌کنند و از خدمات درمانی در تعهد بیمه سلامت بهره مند خواهند شد.

احمد صفری نماینده مجلس استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه 60درصد جمعیت استان جز بیمه‌شدگان تحت وشش سلامت هستند اظهار داشت: بیمه سلامت یک حرکت جهادی و نیاز جامعه است.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت همچون بحث یارانه‎ها کارشناسی نشده است عنوان کرد: مسئلان کشوری به دلیل آنکه کرمانشاه سختی‎های زیادی را مشاهده کرده است باید به طور ویژه به مشکلات آنها رسیدگی کنند.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار