جامعه ورزش همانند سایر مناسبت ها و در تعظیم شعائر اسلامی در دهه آخر صفر صلای عزای رضوی به پاداشت و در موکب ها و هیات های مختلف خاک پای زائران را توتیای چشم کرد.
کد خبر: ۷۹۲۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲ 30 October 2019

تابناک رضوی: برایشان فرقی نمی‌کند چه کسی از در این موکب وارد می‌شود. متمول و مسئول است یا ضعیف و زیردست. نام همه میهمانان، زائر است و خادم، وظیفه‌ای جز نوکری صاحب‌خانه نمی‌داند. همه اقشار زیر پرچم سبز ثامن الحجج(ع) به صف شده‌اند تا کوچکترین خدمتی که از دست‌شان برمی‌آید به شایسته‌ترین وجه تقدیم پیشگاه امام هشتم کنند.

 

موکب شهدای ورزشکار تربیت بدنی آستان قدس رضوی با 300 خادمیار استقبال ، تکریم ، اسکان و پذیرایی زائران را در بلوار فردوسی مشهد از روز جمعه 3 آبان ماه آغاز کرد. پذیرایی با چای ، شربت ، دمنوش ، آرایشگاه ، شتسشوی لباس ، خیاطی ، تهیه و توزیع وعده های غذایی مانند عدسی ، فلافل ، پلوعدس ، ماکارانی ، شله ، کیک و آبمیوه روزانه به حدود 10000 نفر زائر پیاده خدمت رسانی کرد. علاوه بر اینها با حضور خادمیاران سلامت رضوی و استقرار پزشک عمومی و داروخانه روزانه در این موکب به حدود 250 نفر خدمات پزشکی ارائه نمود. در بخش اسکان هم با مفروش کردن 10 سالن ورزشی شرایط شب خواب 6000 نفر زائر را در این ایام فراهم نمود.

این خدمت گزاری تا شام شهادت حضرت رضا (علیه السلام) در این موکب برپا بود. حضور چهره های ورزشی ، فرهنگی و مسئولان استانی در این موکب دلگرمی بود تا خادمان حضرت با شور علاقه بیشتری به استقبال و تکریم زائران ادامه دهند.

همگام با موکب شهدای ورزشکار ، انجمن خبرنگاران و عکاسان ورزشی مشهد هم در شب و روز شهادت حضرت رضا (علیه السلام) در محل اداره کل ورزش و جوانان استان با برپایی موکب با چای و شربت و یک وعده غذای گرم (شله) از حدود 8000 نفر زائر پذیرایی کردند و با زحمات شبانه روزی خود و خدمت رسانی به زائر امام مهربانی ها سنگ تمام گذاشتند. اداره ورزش مشهد هم با برپایی موکب و پذیرایی سبک در حد توان به یاری زائران پیاده حضرت آمد تا ثابت کنند ورزشکاران ولایت مدارند و در مسیر اعتلا و گسترش فرهنگی ورزشی از هیچ کوششی دریغ نمی کنند. رسانه های ورزشی اعم از رسانه های مکتوب و فضای مجازی و صدا و سیما هم این روزها با انتشار خبر و گرارش ، پخش کلیپ ها و مصاحبه با ورزشکاران بخشی از فعالیت های خود را به موضوع شهادت رضا (علیه السلام) و میهمانان پیاده خورشید هشتم اختصاص دادند.

حضور جامعه ورزش مشهد و پذیرایی از زائران در این راهپیمایی عظیم و وحدت بخش نشان داد اگرچه گاها ورزش یا حاشیه هایی دوست نداشتنی همراه است اما در مسیر اطاعت از رهبری و آرمان های انقلاب و ترویج معارف رضوی آماده است تا با همه توان در خدمت دین و ارزش های اسلامی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار