مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی گفت: اگر کسی در وسط حرم امام حسین (ع) و امام رضا (ع) به دنبال دنیا بگرد جهل کرده است، زیرا تنها انسان جاهل است که در وسط بهشت به دنبال دنیا می‌گردد
کد خبر: ۷۹۲۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲ 30 October 2019

در حرم بهشتی دنبال دنیا نگردیم

حجت الاسلام کاظم سپاسی‌آشتیانی ظهر امروز در جمع عزاداران امام رضا (ع) در مصلی بیت المقدس اراک اظهار کرد: امام موسی‌کاظم (ع) فرمودند: ثواب زیارت امام رضا (ع) برابر ۷۰ هزار حج است و هرکسی که ایشان را زیارت کند مانند کسی است که خداوند را در عرش زیارت کرده است.

وی افزود: روایات و تعابیر متعددی در خصوص زیارت قبور مطهر امام رضا (ع) و امام حسین (ع) وجود دارد، معانی این تعابیر عجیب چیست؟ چرا بر زیارت قبور این دو بزرگوار تاکید شده است؟
مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی تصریح کرد: امامان معصوم (ع) مظهر تجلی خدا بودند، روح الهی در آن‌ها تجلی پیدا کرده است.

سپاسی گفت: واسطه بین انسان‌ها و خداوند، معنویت و حقایق انبیاء و اولیاء الهی هستند، روحی که بر انبیاء الهی برای آگاهی از حقایق دمیده شده پس از پیامبر اسلام (ص) به امامان معصوم (ع) رسیده است.

وی بیان کرد: در خصوص جایگاه رفیع امام حسین (ع) نیز روایاتی وجود دارد که خداوند در شب‌های جمعه در کربلا عروج می‌کند، این عروج به معنای عروج جسمانی نیست بلکه منظور عروج معنوی است، این یعنی رحمت الهی در کربلا نازل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: زوار ائمه و انبیاء الهی در عرش الهی مورد عنایت خدواند هستند، اما خداوند به زائران امام رضا (ع) و امام حسین (ع) توجه بیشتری دارد، ارتباط بین کربلا و مشهد به این سبب است که هر دو در آخرالزمان نقش اساسی در بقای شیعه داشته  و مرکز اسلام ناب هستند، امروز به برکت خون شهدا شاهد زنده شدن زیارت اربعین هستیم، این روایت اسلام شیعی است، یک قسمت دیگر به عنوان اسلام داعشی و وهابی وجود دارد که چهره پلید آن برای همه جهان آشکار شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی ادامه داد: در زندگی باید مواظب باشیم به طاغوت توجه نکنیم و با افراد طاغوتی نشست و برخواست نداشته باشیم.

آیت‌الله سپاسی افزود: دلیل اینکه زیارت امام حسین (ع) و امام رضا (ع) با حج مقایسه شده این است که حج یکی از عبادات مخصوصه بوده و توجه زیادی به آن شده، زیرا همه کار‌هایی که انسان از ابتدا برای حج انجام می‌دهد همه توحید هستند.

 وی تصریح کرد: اگر کسی در وسط حرم امام حسین (ع) و امام رضا (ع) به دنبال دنیا بگرد جهل کرده است،   زیرا تنها انسان جاهل است که در وسط بهشت به دنبال دنیا می‌گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار