جلیل بالایی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل ستاد مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۷۰۰ خانوارزلزله زده با حدود ۱۴۰۰ کانکس در معابر، کوچه‌ها و داخل شهر سرپل ذهاب زندگی می‌کنند و اکثر این خانوار‌ها مستاجراند که تعیین تکلیف شان منوط به تصمیم وزارت راه و شهرسازی است.
کد خبر: ۷۹۲۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 30 October 2019

جلیل بالایی در خصوص وضعیت کانکس نشینان سرپل ذهاب، در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: بر اساس آخرین اطلاعاتی که از شهرداری و فرمانداری گرفتیم، واز آنجایی که مسئولیت ساماندهی و جمع آوری کانکس ها داخل شهر  را شهرداری و با همکاری فرمانداری سپردیم. به مرور زمان مطمئن شدیم خانوارهایی که در داخل کانکس هستند حتما خانه شان ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه قسمت اعظمی از این ۷۰۰ خانوار افرادی هستند که پیش از زلزله مستاجر بودند،  خاطر نشان کرد: این ها طبعا تابع سیاست‌های حمایتی دولت هستند که باید ببینم دولت چه سیاست‌های حمایتی برای مستاجرین اندیشیده است.

مدیر کل ستاد مدیریت بحران استانداری کرمانشاه افزود:استاندار کرمانشاه با این هدف که مردم این مناطق، زلزله زده، جنگ زده، مرزی و محروم هستند و حفظ جمعیت مناطق شهرهای مرزی برایشان اهمیت ویژه ای داشته و ایشان تمام همت خود را به خرج دادند که برابر با تسهیلات پرداخت شده به مالکین، به صورت بلاعوض تسهیلاتی هم در اختیار مستاجرین قرار بگیرد. 

بالایی تاکید کرد: هر چند تعداد افرادی که جهت دریافت زمین معرفی کردند، کمتر از ۱۰۰ خانوار است ولی خدمات در اختیارشان قرار گرفته و تعداد واحد های باقی مانده مربوط به افرادی است که ضمن عدم ارائه زمین از سوی وزارت راه و شهرسازی، خودشان هم زمینی به ما معرفی نکردند.

به گفته این مسئول،مابقی باید کماکان منتظر باشند که وزارت راه و شهرسازی در خصوص اعطا زمین به آنها چه تصمیمی را اتخاذ خواهد کرد.

بالایی در پایان گفت: راه دیگر برای اسکان این افرادتا تعیین شدن تکلیفشان اسکان آنها در منازل استیجاری مانند پیش از زلزله است .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار