محمد حیدری در گفتگو با تابناک:
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه، از افزایش ۲۸ درصدی ترددها در ایام اربعین خبر داد و گفت: در هنگام لغزندگی جاده ها، برای جلوگیری از بروز هر گونه حادثه، مردم هشدار‌ها و توصیه‌ها پلیس را جدی بگیرند.
کد خبر: ۷۹۲۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ 28 October 2019

محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: در ایام اربعین در مجموع حدود ۲۸ درصد افزایش تردد داشتیم، در خصوص جاده‌هایی که به لحاظ طولی در این ایام، تحت بار ترافیکی قرار گرفتند ۲۵ درصد افزایش و همچنین از جهت تعداد وسایل نقلیه ۲۸ درصد افزایش داشتیم.

 وی در خصوص ارتقا ایمنی جاده‌ها در این ایام، خاطر نشان کرد: در این مورد اقدامات خوبی صورت گرفته است، پلیس راه و راهداران تیم‌ها بازدید کننده دارند. این تیم‌ها منتظر وقوع حادثه نمی‌شوند بلکه پیش از رخداد، به منظور کارشناسی جهت تشخیص نقاط و مقاطعی که احتمال بروز حادثه در آن بیشتر است در محل حاضر می‌شوند؛ و راهکار‌ها کوتاه مدت و بلند مدت ارائه می‌دهند.

 رییس پلیس راه استان کرمانشاه، درباره افزایش ترددها در این روز‌ها که مصادف با ایام تعطیلی آخر صفر است یادآور شد: افزایش تردد قابل محسوسی نداشته ایم، آموزش‌ها عمومی در شبکه‌های اطلاع رسان ارائه و هشدار‌ها را در مصاحبه رادیویی اعلام می‌کنیم.

 این مسئول، درباره مه آلودگی جاده اسلام آباد_ کرمانشاه، تشریح کرد: صبح امروز از ساعت ۶ تا۳۰/ ۸   دقیقه مه گرفتگی بود که احتمال اینکه فردا هم با مه گرفتگی مواجه شویم زیاد است، همینطور یک مورد تصادف خسارتی در طول مه گرفتگی اتفاق افتاد که با حضور کارکنان پلیس راه صحنه ایمن‌سازی شد از وقوع تصادفات بعدی جلوگیری شده است.

 حیدری در پایان، فاصله دید طولی در این محور را ۳۰ تا ۵۰ متر عنوان کرد، و به بیان توصیه‌ها ایمنی در هنگام مه گرفتگی پرداخت، وی در این خصوص گفت: توصیه می‌کنیم رانندگان در هنگام وقوع تصادف، تا رسیدن پلیس، در فاصله ۷۰ متری از محل وقوع تصادف، مثلث شبرنگ خطر نصب کنند، تا رانندگان عبوری از بروز تصادف و بسته بودن جاده مطلع شوند. همچنین سرعت را کاهش دهند، چراغ خطر روشن کنند، با نور پایین حرکت کنند، از سالم بودن برف پاک کن‌ها اطمینان حاصل نمایند، از لاستیک آجدار سالم استفاده کنند، با خودرو‌های جلویی و کناری فاصله مطمئن را رعایت کنند، از نزدیک شدن به خودرو‌های سنگین خودداری کنند و در صورت لزوم برای سبقت گیری از این وسایل نقلیه مسیر را رصد کنند و آن را به خاطر بسپارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار