مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از خرید حمایتی بیش از ۷۶ هزار تن گوجه فرنگی از کشاورزان استان خبر داد.
کد خبر: ۷۹۲۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 28 October 2019

 به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، محمدصادق تنهایی با اشاره به اینکه امسال با توجه به کشت و تولید زیاد گوجه فرنگی برای اولین بار شاهد خرید حمایتی محصول از گوجه کاران استان بودیم، گفت: بیش از ۷۶ هزار تن گوجه فرنگی از کشاورزان استان خریداری شد.

تنهایی گفت: با همکاری و توافق شرکت روژین‌تاک که عمده کار فرآوری گوجه فرنگی تولیدی در استان را بر عهده دارد و به منظور حمایت از کشاورزان، با همکاری تعاون روستایی کشور گوجه فرنگی با قیمت هر کیلوگرم هزار تومان از کشاورزان خریداری شد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اتمام مهلت خرید حمایتی گوجه فرنگی از کشاورزان، گفت: قرارداد خرید حمایتی گوجه فرنگی تا ۳۰ مهر ماه بود، البته معاون امور اقتصادی استانداری و ستاد تنظیم بازار استان پیگر افزایش این مهلت تا ۱۵ آبان هستند که امیدواریم این پیگیری‌ها نتیجه بدهد.

تنهایی با بیان اینکه بخش زیادی از مطالبات گوجه کاران به حساب آن‌ها واریز شده، گفت: مابقی مطالبات گوجه کاران استان نیز در حال پرداخت است.

وی اشاره‌ای هم به صادرات امسال گوجه فرنگی از مرز خسروی داشت و گفت: تاکنون بیش از ۱۲۵ هزار تن گوجه فرنگی تولیدی استان از طریق این مرز به خارج از کشور صادر شده که این رقم در مقایسه با سنوات گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز پیش از این در گفت و گو با ایسنا با اشاره به افزایش سطح زیر کشت گوجه فرنگی استان در سال جاری، گفت: در حالیکه سال گذشته سطح زیر کشت گوجه فرنگی استان ۵۵۰۰ هکتار بود، امسال این سطح به هشت هزار هکتار افزایش پیدا کرده است.

حاتمی گفت: پیش بینی می‌شود امسال بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار تن گوجه فرنگی در استان کرمانشاه تولید شود.

حاتمی گفت: برداشت گوجه فرنگی در استان کرمانشاه از اوایل شهریور شروع شده و با سرد شدن هوا در حال اتمام است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار