رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب گفت: طی ۳۰ سال اخیر نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی پرداخت کرده‌ایم، اما ریالی از آن برای زیرساخت‌های معادن گیلانغرب برنگشته است.
کد خبر: ۷۹۱۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 26 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، جهانبخش مرجانی با بیان اینکه بر اساس قانون باید ۱۲ تا ۱۵ درصد حقوق دولتی که از معادن اخذ می‌شود برگردد و صرف توسعه زیرساخت‌های معادن همان منطقه شود، افزود: طی ۳۰ سال اخیر حتی یک ریال هم از این حقوق دولتی به معادن قیرطبیعی گیلانغرب برنگشته است.

وی اظهار کرد: در این ۳۰ سال نزدیک ۵۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی پرداخت کرده‌ایم و اکنون باید بیش از ۶۰ میلیارد تومان از این محل صرف زیرساخت‌های معادن منطقه شود.

رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب معتقد است، این عدم بازگشت اعتبارات در حالی صورت می‌گیرد که معادن گیلانغرب از کمبود بسیاری از زیرساخت‌ها خصوصا در حوزه راه دسترسی و جاده رنج می‌برند.

مرجانی با اشاره به اینکه به دلیل نامناسب بودن جاده دسترسی در زمان بارندگی عملا معادن غیرفعال می‌شوند، یادآور شد: نامناسب بودن جاده هزینه‌های حمل و نقل معادن را نیز دو چندان کرده است.
رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب اضافه کرد: اگرچه کار نقشه‌برداری برای جاده معادن انجام شده تا تحویل پیمانکار شود، اما مشکلات اعتباری و... باعث شده هنوز جاده دسترسی تعیین تکلیف نشود.

به گفته وی این کمبود زیرساخت‌ها فقط به جاده محدود نمی‌شود و معادن مشکل تامین برق نیز دارند و قرار بوده برای هر معدن یک ترانس برق در نظر گرفته شود که این کار نیز انجام نشده است.

رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب تاکید کرد: مسئله مهم آنجا است که عدم بازگشت حقوق دولتی صرفا در استان کرمانشاه رخ می‌دهد و استان‌های دیگر این مشکل را ندارند.

مرجانی خواستار ورود سازمان بازرس کل کشور به این موضوع شد و عنوان کرد: بار‌ها از طریق استاندار و روسای سازمان صمت استان موضوع را پیگیری کردیم، اما تا کنون به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: در صورت حل این مشکل، ۳۰ معدن قیرطبیعی گیلانغرب از مزایای بازگشت این اعتبارات منتفع می‌شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار