مدیرکل اوقات و امور خیریه استان ایلام؛
مدیرکل اوقات و امور خیریه استان ایلام گفت: هم‌اکنون ۵۳ امامزاده بقعه متبرکه در ایلام ثبت شده است، و امامزادگان به قطب بزرگ فرهنگی و خدمت‌رسانی به مردم تبدیل شده‌اند.
کد خبر: ۷۹۱۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 26 October 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی گفت: هم‌اکنون ۵۳ امامزاده بقعه متبرکه در ایلام ثبت شده است، و هیات امنا در راستای خدمت‌گزاری در این مکان‌های مذهبی خدمت‌گزار مردم هستند.

وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه استان در اربعین خدمات ارزشمندی به زائرین ارائه کرد که از جمله آن پخت و توزیع روزانه ۱۵۰۰ پرس غذای گرم بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام بیان کرد: این خدمات‌رسانی از محل درآمد نذورات مردمی و موقوفاتی که وقف شده بود صورت گرفته است.

وی ادامه داد: سه شنبه پانزدهم آبان‌ماه که مصادف با روز وقف است به عنوان وقف، رسانه و ترویج موقوفات مشارکتی است، یکی از ابزارهای بسیار مهمی که در اختیار اوقاف قرار گرفته‌ و می‌تواند قرار بگیرد این است که اصحاب رسانه در کارهای عام‌المنفعه و کارهایی که حول تفکر خیراندیشانه سیر می‌کند می‌توانند تعامل خوبی با سازمان اوقاف و امور خیریه داشته باشن

عزیزی افزود: چهارشنبه 28 صفر که مصادف است با رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) دارای عنوان وقف، ترویج فرهنگ قرآن و عترت است، بقای متبرکه به عنوان خاستگاه اصلی اظهار ارادت مردم مورد توجه بوده که مقام معظم رهبری نیز در این باره فرمودند بقای متبرکه باید به قطب‌های فرهنگی تبدیل شود، در اولویت ویژه برنامه سازمان امور مربوط به بقای متبرکه است.

وی تصریح کرد: در روز 28 صفر در ایلام و در بقعات متبرکه شاخص استان، مراسم‌های ویژه‌ای را با حضور سخنرانان و مداحان برتر استانی در امامزاده علی صالح داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام عنوان کرد: در روز پانزدهم مراسم غبارروبی و عطرافشانی بقعات شاخص استان در تمام شهرستان‌ها انجام می‌شود، این مراسم در ایلام ، امامزاده علی صالح ساعت 15 عصر با حضور مسئولان و صدا و سیما به صورت نمادین انجام‌ می‌شود، پنجشنبه هفدهم آبان ماه، مصادف با شهادت امام رضا(ع) عنوان وقف، بقاع متبرکه و ترویج فرهنگ زیارت را داریم لذا به همین مناسبت ویژه برنامه‌هایی را تحت عنوان 10 محفل انس با قرآن کریم در سطح استان با حضور قاریان برتر کشوری داریم.

وی ادامه داد: این ویژه برنامه‌ها در آستان امامزاده علی صالح بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود، جمعه اول ربیع‌الاول که مصادف است با هجرت پیامبر اکرم (ص) از مکه به مدینه تحت عنوان وقف، انتظار و مهدویت است که در بقای شاخص دعای ندبه قرائت می‌شود، در شب جمعه گلباران مزار شهدای مدفون در بقاع متبرکه که به صورت شاخص با حضور نماینده ولی فقیه استان و مسئولان به صورت نمادین برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام بیان کرد: روز جمعه هجدهم آبان که مصادف با اول ربیع است، تمام مدیران اوقاف در شهرستان‌ها قبل از نماز جمعه به تشریح بیان عملکرد یک سال گذشته اوقاف درحوزه‌ بقاع و امور خیریه و موقوفات می‌پردازند، در روز شنبه نوزدهم آبان که روز جهانی علم و توسعه است با عنوان وقف، توسعه علم و فناوری و حمایت از نخبگان، ساعت 10 صبح دیداری با نماینده ولی فقیه داریم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار