امام جمعه کرمانشاه گفت: زوار از خدمات صورت گرفته مرز خسروی راضی بودند و امیدواریم این مرز همچنان باز باشد.
کد خبر: ۷۹۱۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱ 25 October 2019
 

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس شیخ مصطفی علما امام جمعه کرمانشاه در خطبه‌های امروز نماز عبادی‌ ـ سیاسی جمعه مرکز استان با اشاره به مراسم اربعین حسینی از تمام دست اندرکاران این مراسم همچون موکب داران ایرانی و عراقی، ارتش، سپاه، مرزبانی و سربازان گمنام امام زمان (عج) و تمامی ادراتی که درگیر این موضوع بودند و باعث شدند 3/5 میلیون زائر به سلامت به این سفر بروند و برگردند، تشکر ویژه کرد.

وی با اشاره به زحمات و رایزنی‌های فراوان استاندار کرمانشاه و سفرهای متعدد وی به عراق و تهران جهت بازگشایی قدیمی‌ترین مرز عتبات یعنی مرز خسروی، از تلاش‌های ستاد اربعین استان نیز تقدیر کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ادامه داد: زوار از خدمات صورت گرفته مرز خسروی راضی بودند و امیدواریم این مرز همچنان باز باشد.

وی اربعین و همه کارهایی که در آن را صورت می‌گیرد و جمع شدن 25 میلیون نفر در این مراسم را زیر سایه  ولی فقیه و  به برکت هدایت‌های ایشان دانست.

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به دهه آخر ماه صفر که دهه وقف نام‌گذاری شده است، وقف را یکی از احکام مترقی اسلام اعلام کرد و آن را منشاء بسیاری از امور فرهنگی، دینی و اجتماعی و رفع مشکلات مردم و حوزه‌های علمیه دانست و استان کرمانشاه را جزو استان‌هایی برشمرد که موقوفات آن زیاد است.

وی ضمن اشاره به 28 صفر سالگرد ارتحال رسول اکرم ( ص) به تبیین گوشه‌های از شخصیت والای ایشان پرداخت و بیان داشت: قرآن کریم پیامبر (ص) را به عنوان الگو، اسوه، نمونه و مظهر تمام خوبی‌ها و ارزش‌های عالم و خلق عظیم توصیف و پیامبر نیز خود را به عنوان رسول اخلاق معرفی می‌کند.

علما ادامه داد: رسالت و هدف پیامبر(ص) تربیت انسان‌ها بود و اگر انسان تربیت شود و به سمت خدا حرکت کند در حقیقت تمام هستی تربیت شده و سمت خدا حرکت خواهد کرد.

این عالم دینی تصریح کرد: پیامبر اسلام( ص) معلم همه انسان‌هاست و عالم را مملو از توحید کرد و دست انسان‌ها را در دست ارزش‌ها گذاشت.

 

 
 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار