امید قادری در گفتگو با تابناک:
مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: تپه باستانی چغاگاوانه با قدمت تاریخی ۱۲ هزار ساله ای که دارد توالی تاریخی متعددی از جمله دوره اشکانی ساسانی حتی دوره اسلامی در آن دیده میشود و به همین دلیل مخالف با اجرای پروژه روگذر اسلام آباد غرب در آنجا هستیم.
کد خبر: ۷۹۱۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 25 October 2019

امیدقادری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: روگذر اسلام آباد غرب قرار شد احداث شود جلساتی با حضور کارشناسان میراث فرهنگی میراث فرهنگی تشکیل  و در آن تمامی موارد بررسی قرار گرفت که با توجه به اینکه در دوره گذشته این موضوع بر اساس شواهد تاریخی و کاوش هایی که از قبل انجام شده بود و گستردگی یکجا نشینی و شهرنشینی و روستانشینی در منطقه اسلام آباد غرب بوده است ولی همه ی این شواهد باستان شناسی ما را بر این داشت که احداث این روگذر به این تپه آسیب میزند .

وی خاطر نشان کرد:بعد از اعلام مخالفت سازمان میراث فرهنگی و اعلام به آنها شهرداری اسلام آباد غرب تمکین نکرد و به کار خود ادامه داد و عملیات را اجرایی کرد ودر این زمینه خواستار نظر کارشناسان تهران هم شدیم که بالاترین مرجع عالی باستان شناسی پژوهشکده باستان شناسی کشور است .

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان افزود: ریاست این‌پژوهشکده برای بازدید و ارزیابی به اسلام آباد غرب آمدند و پس از بررسی منطقه نظر ایشان بر این بود به این پروژه نباید مجوز داده شود  وهمین طور معاون وزیر میراث فرهنگی هم نمخالفت کردند و طی نامه ای به استاندار کرمانشاه خواستار متوقف شدن این پروژه شدند .

قادری تصریح کرد: تپه باستانی چغاگاوانه با قدمت ۱۲ هزار ساله ای که دارد در این محدوده توالی تاریخی متعددی از جمله دوره اشکانی ساسانی حتی دوره اسلامی در آن دیده میشود واین تپه باستانی همواره محل زندگی مردم بوده و براساس نظر باستان شناسان در غرب گزارس و کل مناطق زاگرس نشین هیچ کجا مانند این تپه سابقه تمدن یکجانشینی نداشته است.


وی در پایان گفت: طی کاوش هایی که از قبل بر روی این تپه انجام شده و ارزش تاریخی این تپه تایید شده اصلی ترین دلیل مخالفت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه  با احداث این روگذر در این شهرستان بوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار