از سوی دبیرخانه جشنواره اعلام شد؛
تأکید اساسی جشنواره بر اجرای اصیل سیاه بازی ایرانی است، اما رویکرد تجربی و نگاه نو به نمایش سیاه بازی در صورت داشتن مبنای پژوهشی و شناخت دقیق از شاخصه های این هنر ایرانی نیز مورد پذیرش خواهد بود.
کد خبر: ۷۹۱۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۹ 25 October 2019

محمد جونیان دبیر چهارمین جشنواره سراسری نمایش های سنتی «سیاه بازی مازندارن» در گفت و گو با پایگاه خبری فجر شمال گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با همکاری گروه تاتر«فخ» و کانون نمایش های آیینی سنتی و اداره کل هنرهای نمایشی کشور، چهارمین دوره این رویداد مهم تئاتری را با رویکرد توجه ویژه به حفظ و ترویج گونه های نمایش ایرانی، تقویت نمایش های سنتی و آیینی ایران به ویژه سیاه بازی با همکاری انجمن نمایش هنر های نمایشی شعبه مازندران در مرداد ماه 1399 درمازندران برگزار می کند.
وی به شرایط شرکت در جشنواره اشاره کرد و افزود: این جشنواره ویژه نمایش های سنتی، «سیاه بازی» است و لازم است آثار ارسالی از ویژگی های تخصصی شیوه های نمایش ایرانی«تخت حوضی، سیاه بازی» بهره مند باشد.
جونیان افزود: تأکید اساسی جشنواره بر اجرای اصیل سیاه بازی ایرانی است، اما رویکرد تجربی و نگاه نو به نمایش سیاه بازی در صورت داشتن مبنای پژوهشی و شناخت دقیق از شاخصه های این هنر ایرانی نیز مورد پذیرش خواهد بود.
دبیر چهارمین جشنواره سراسری نمایش های سنتی «سیاه بازی» مازندارن خاطرنشان کرد: متقاضیان می بایست سه نسخه از لوح فشرده«سی دی» یا «دی وی دی» حاوی فایل تصویری نمایش خود را به همراه سایر مدارک مورد نیازجهت ارزیابی به دبیرخانه جشنواره دراستان مازندران ارسال کنند.
وی با ارایه این مطلب که حداکثر زمان نمایش ها 90 دقیقه خواهد بود افزود: اسکان و پذیرایی گروه های پذیرفته شده در جشنواره به عهده ستاد برگزاری خواهد بود. به آثار پذیرفته شده در جشنواره بر اساس ضوابط اعطاءکمک هزینه و با نظر کمیته کارشناسی نا سقف 40/000/000 ریال پرداخت خواهد شد.
جونیان افزود: این جشنواره به صورت رقابتی برگزار می شود و به برگزیدگان در بخش های مختلف, با نظر هیأت داوران جوایزی اهدا خواهد شد و نمایش های برگزیده این جشنواره مستقیم به دبیرخانه جشنواره بین المللی نمایش های آئینی وسنتی کشوردر تهران معرفی خواهد شد.
وی ادامه داد: ارایه درخواست شرکت به منزله پذیرش ضوابط جشنواره بوده وگروه ها ملزم به رعایت موارد اعلام شده از سوی دبیرخانه «زمان، تعداد، مکان و...» درخصوص اجرای آثارخواهند بود.
دبیر چهارمین جشنواره سراسری نمایش های سنتی «سیاه بازی» مازندارن به گاه شمار جشنواره اشاره کرد و افزود: مهلت ارسال آثار و مدارک لازم در شرمت به جشنواره از مورخ 99/2/15 لغایت 99/3/11 است و نتیجه آثار پذیرفته شده یکم تیر ماه 99 از سوی دبیرخانه اعلام خواهد شد.
وی با اشاره به این مطلب که جشنواره در مرداد ماه 99 به مناسبت عید قربان تا غدیر در ساری برگزار می شود، ادامه داد: فرم تکمیل شده تقاضای حضور در جشنواره، خلاصه نمایش نامه نوشته شده در یک صفحه A4 ، لیست کامل عوامل گروه با ذکر مسئولیت و عنوان، یک لوح فشرده حاوی حداقل 5 قطعه عکس با کیفیت از اجرا، خلاصه سوابق هنری کارگردان و گروه نمایشی در یک صفحه A4 .
دبیر چهارمین جشنواره سراسری نمایش های سنتی «سیاه بازی» مازندارن تاکید کرد: به مدارک ارسالی ناقص و یا تقاضاهایی که پس از تاریخ اعلام شده به دبیرخانه ارسال شود ترتیب اثر داده نمی شود و مدارک ارسالی عودت داده نخواهد شد.
جونیان اظهارکرد: علاقمندان به شرکت در جشنواره می توانند مدارک خود را به آدرس مازندران، ساری، میدان امام خمینی (ره)، ابتدای بلوار دانشگاه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، دبیرخانه چهارمین جشنواره سراسری نمایش های سنتی «سیاه بازی» مازندران، به کدپستی 48158 -38794 ارسال کنند و یا جهت اطلاع بیشتر شماره همراه 09112510244 مسئول دبیرخانه جشنواره «منصورعلی اصغری» و یا با شماره همراه دبیر ومدیراجرایی جشنواره«محمدجونیان» 09111573448 تماس حاصل کرده و در صورت نیاز نیز با شماره تماس دبیرخانه 01133362007 و نمابر دبیرخانه 01133302950 می توانید ارتباط برقرار کنید .فجر شمال

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار