رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاوه اظهار داشت طی سالجاری و در ادامه اقدامات سال گذشته عملیات آبخیزداری حوزه آبخیز تین و زردویی آغاز شد.
کد خبر: ۷۹۰۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 23 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی کتابخانه ها، مهندس یادگار غالبی، اعتبار این طرح‌ها را ۹۶۰ میلیون تومان ذکر کرد که این بودجه از اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین گردیده است.

وی غالبی اقدامات اجرایی در این حوزه را احداث بند سنگی ملاتی، بند‌های گابیونی، و بند‌های خشکه چین به جهت پیشگیری از سیل، حفظ خاک و جمع آوری آب‌های سطحی و ناشی از بارندگی ذکر کرد.

هم چنین مهندس غالبی اظهار داشت طی سالجاری با عنایت به برنامه‌های ابلاغی مبنی بر بهره برداری بهینه از ظرفیت‌های تشکل‌های مردم نهاد در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی، این اداره به عقد قرارداد حفاظت مشارکتی با انجمن زیست محیطی زمین پاک شهرستان پاوه (ژیوای) که در تمامی مراحل فعالیت بازوی توانمندی برای اداره منابع طبیعی شهرستان پاوه بوده است اقدام نمود.

وی گفت: در این قرارداد حفاظت از جنگل‌ها و کنترل گیاه نیمه انگلی لورانتوس در سطح ۳۴۲۲ هکتار از عرصه‌های پلاک بله بزان از توابع بخش مرکزی پاوه به این شکل واگذار شده است.

غالبی در خاتمه افزود اعضاء تشکل‌ها در شهرستان طی شرکت در دوره‌های توجیهی با حضور کارشناس گیاه پزشکی اداره کل اقدامات پیشگیرانه منابع طبیعی در حذف درختان و شاخه‌های آلوده آشنا شده اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار