مرزبان نظری در گفتگو با تابناک:
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه، با بیان اینکه تمامی مدارس دارای سیستم گرمایشی استاندارد هستند، گفت: تلاش های ما در راستای تجهیز مدارس روستاهای فاقد علمک گاز به سیستم گرمایشی شوفاژ، پکیج و گرمایش مرکزی است.
کد خبر: ۷۹۰۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 23 October 2019

مرزبان نظری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۱۰ مدرسه شامل 1 هزار و ۳۰۰ کلاس درس با اعتبار ۱۱۶ میلیارد ریال مجهز به سیستم گرمایشی شدند که اولویت تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی با روستاهایی بوده که دارای علمک گاز هستند.

وی در خصوص سیستم گرمایشی ایمن در مدارس خاطر نشان کرد: سیستم گرمایشی ناایمن شامل بخاری نفتی های استوانه ای شکلی بود که سالها پیش در مدارس استفاده می شد و فاجعه شین آباد از این بخاری ها نشات گرفت، اما در حال حاضر کلیه بخاری نفتی های با آن سیستم جمع آوری شدند و جای آن را بخاری های گازی و نفتی استاندارد که دارای کاربراتور هستند گرفته است.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه افزود: چند سال پیش تغییر سیستم های گرمایشی را در دستور کار قرار دادیم، و در روستاهایی که دارای علمک گاز بودند، سیستم گرمایشی آنها به شوفاژ، پکیج و رادیاتور تبدیل شد، و در روستاهایی که هنوز علمک گاز ندارند از سیستم بخاری نفتی استاندارد استفاده می‌ شود. و این بخاری ها دارای کاربراتور و کاملا استاندارد هستندو منتظریم که این روستاها به زودی دارای علمک گاز بشوند تا آنها را به سیستم نوین شامل شوفاژ، پکیج کنیم.

نظری با تاکید بر استفاده از سیستم گرمایشی ایمن و استاندارد در مدارس تصریح کرد: ما سیستم گرمایشی ایمن در مدارس را تعریف کرده ایم. و در حال حاضر مدرسه ناایمن نداریم تنها مقصو ما کمک مسئولین و رسانه ها برای تجهیز هر چه سریعتر مدارس باقیمانده به سیستم شوفاژ و گرمایش مرکزیست.

وی در پایان گفت: ۵۷۵ کلاس درس در مناطق روستایی با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در دست تجهیز هستند که امیدواریم پیش از فرا رسیدن فصل سرما تکمیل شوند. درصدد هستیم تا پایان امسال ۵۰۰ کلاس درس از یک هزار و ۴۰۰ کلاس درس باقی مانده را به سیستم گرمایشی تجهیز کنیم.


نظری با بیان اینکه تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی حرکتی بزرگی است، عنوان کرد: به منظور تسریع در روند تجهیز مدارس، حتی برای روستاهایی که فاقد علمک گاز هستند پیشاپیش قراردادها منعقد و شماری از پیمانکاران نیز انتخاب شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار