کرمانشاه_ مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از صادرات بیش از یک میلیارد دلاری کالا از مبادی مرزی این استان خبر داد.
کد خبر: ۷۹۰۶۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 22 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر، خلیل حیدری در خصوص وضعیت زیرساخت‌های تجاری و صادراتی استان کرمانشاه (مبادی مرزی) اظهار داشت: در حال حاضر دو نوع مدیریت بر مرز‌ها حاکم بوده که یکی مربوط به بازارچه‌ها است که مسئولیت تامین زیرساخت‌های آن‌ها را استانداری‌ها و فرمانداری‌ها به عهده دارند.

وی افزود: مسئولیت مستقیم زیرساخت‌ها در مرز‌های رسمی نیز به عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است و در استان کرمانشاه گمرک به کمک سازمان راهداری آمده و بخشی از مسئولیت زیرساخت‌ها را مرز پرویزخان پذیرفته است و پیمانکار گمرک در حال انجام تعهدات آن است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه در خصوص چگونگی اجرای این پروژه و اعتبارات در نظر گرفته شده برای آن، گفت: زیرساخت‌های پرویزخان در دو فاز تعریف شده که اعتبار تعین شده برای فاز اول ۳۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که گمرک استان کرمانشاه آن را تامین خواهد کرد.

این مسئول در خصوص اقدامات گمرک در جهت ارتقای حوزه صادرات گفت: تجارت خارجی یک سیکلی است که بخشی از آن به گمرک برمی گردد و گمرک در آخرین مراحل این رویه قرار دارد ما در گمرک استان کرمانشاه تلاش خواهیم کرد از ظرفیت‌های قانونی استفاده کنیم و به تولیدکنندگان صنعتی در استان خدمات لازم را در این حوزه ارائه دهیم.

حیدری ماندگاری در بازار‌های هدف صادراتی و رونق این حوزه را مستلزم ایجاد تغییر در روش‌های صادراتی دانست و گفت: باید از حمل و نقل بین المللی استفاده کرده، خدمات شرکت‌های توسعه صادرات محور را گسترش دهیم و روش‌های مرسوم دنیا را به کار گیریم.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه در پایان با اشاره به صادرات یک میلیارد و ۵۰ میلیون دلار کالا از مبادی مرزی استان کرمانشاه طی مدت سپری شده از امسال گفت: بیشترین کالا‌های صادر شده طی این مدت مصالح ساختمانی، میوه و تره و بار، موادشوینده و لوازم آشپزخانه بوده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار