حالا شش سالی از شروع صدور "کارت هوشمند ملی" درکشور می‌گذرد، کارت‌هایی که قرار است ظرف سال‌های آینده آنطور که مسئولان ثبت احوال می‌گویند جایگزین تمامی کارت‌ها و مدارک هویتی افراد شود.
کد خبر: ۷۸۹۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 20 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، این کارت برای افراد بالای ۱۵ سال صادر می‌شود و از خرداد ماه امسال در پی ابطال کارت‌های ملی قدیمی، داشتن آن برای افراد اهمیت دوچندان پیدا کرده است.

در حالی که تحریم‌ها مشکلاتی بر سر راه صدور این کارت‌ها ایجاد کرد، اما خوشبختانه با ورود شرکت‌های داخلی و دانش بنیان در بحث تولید کارت، روند صدور این کارت‌ها از سر گرفته شده و در حال حاضر افراد می‌توانند با ثبت نام در سامانه www.NCR.ir برای دریافت این کارت اقدام کنند.

فرهاد میرزایی معاون فناوری و اطلاعات اداره کل ثبت احوال استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا با اشاره به جمعیت حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفری افراد بالای ۱۵ سال استان، گفت: تا پایان شهریور امسال از این تعداد، یک میلیون و ۳۸۰ هزار نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی درخواست داده‌اند.

وی افزود: تا پایان شهریور امسال هم برای حدود یک میلیون و ۱۸۷ هزار نفر کارت هوشمند ملی صادر شده است.

میرزایی تصریح کرد: از این تعداد نیز حدود یک میلیون و ۱۷۱ هزار کارت به افراد تحویل شده و حدود ۱۶ هزار کارت همچنان در ادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان تلنبار شده که افراد باید برای گرفتن آن مراجعه کنند.

میرزایی با اشاره به توقف کوتاه مدت صدور کارت‌‎های هوشمندملی در پی تحریم‌های سال گذشته، گفت: در بُرهه‌ای از سال گذشته به دلیل مشکلات ناشی از تحریم، صدور کارت‌های هوشمند متوقف شد، اما خوشبختانه با پیگیری سازمان ثبت احوال و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، روند صدور این کارت‌ها از سر گرفته شد.

وی افزود: این شرکت داخلی هنوز در مقیاس محدود تولید کارت دارد و به تولید انبوه نرسیده است، اما آنطور که مسئولان سازمان اعلام کرده‌اند در پی آزمایش موفق این کارت، بزودی تولید انبوه آن آغاز می‌شود.

معاون فناوری و اطلاعات اداره کل ثبت احوال استان کرمانشاه با اشاره به ابطال کارت‌های قدیمی ملی از خرداد ماه امسال، گفت: عملا بحث پروژه کارت هوشمندملی امسال و بعد از ابطال کارت‌های قدیمی باید به پایان برسد و از این پس تنها روند صدور برای افراد جدید بالای ۱۵ سال باشد، اما همچنان ۲۲۶ هزار نفر در استان حتی برای گرفتن کارت هوشمند ثبت نام نکرده‌اند.

وی افزود: ارائه خدمات به افراد از خردادماه امسال تنها با کارت هوشمند ملی امکان پذیر است و افراد برای دریافت خدمات باید کارت هوشمند ملی داشته باشند.

میرزایی در خصوص نحوه ثبت نام برای دریافت این کارت ها، گفت: افراد باید با مراجعه به سایت www.NCR.ir پیش ثبت نام را انجام دهند و در این سامانه نزدیکترین دفتر پیشخوان و یا دفتر پستی را برای ثبت نام انتخاب کنند.

وی افزود: روز و زمان مراجعه توسط خود فرد انتخاب می‌شود و با مراجعه به دفتر مربوطه و گرفتن عکس و انجام ثبت نام و پرداخت تعرفه مربوط در دفاتر پستی و پیشخوان، کار صدور کارت هوشمند ملی برای آن‌ها آغاز می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: از همان لحظه اولیه ثبت نام نیز "رسیدی" به آن‌ها داده می‌شود که بوسیله آن می‌توانند تا زمان صدور کارت از خدمات مربوطه بهره‌مند شوند.

میرزایی در خصوص اهداف بلندمدت صدور کارت هوشمند ملی و تجمیع سایر کارت‌ها در آن هم گفت: کارت هوشمند از ابتدا با هدف تجمیع کارت‌های مختلف صادر شده است و امسال بصورت پایلوت طی قراردادی که با یکی از بانک‌های کشور منعقد شده پروژه کاربردی شدن آن کلید می‌خورد، اما با توجه به اینکه تعداد زیادی از مردم برای ثبت نام مراجعه نکرده‌اند و با توجه به مشکلاتی که فعلا در زمینه تولید انبوه این کارت‌ها وجود دارد، ممکن است پروژه کاربردی شدن این کارت‌ها قدری به تاخیر بیفتد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار