سید فرهاد لاری در گفتگو با تابناک:
هنرمند کرمانشاهی ، از برپایی نمایشگاه "تاثریا" با مضمون و محتوای عاشورا و عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) خبر داد.
کد خبر: ۷۸۹۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 20 October 2019

فرهاد لاری در خصوص برپایی نمایشگاه "تا ثریا" در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه گفت: هفتمین نمایشگاه مشترک عکس و نقاشی با عنوان "تا ثریا" با همکاری مشترک من و ثریا همتی به عنوان نقاش، طراح، عکاس و گرافیست برگزار  شده است.

وی خاطر نشان کرد:این همکاری مشترک از سال 96 تا کنون ادامه داشته و در 5 دوره در دانشگاه فرهنگ و هنر کرمانشاه، نگارخانه میرزا رضا کلهر کرمانشاهی، مجموعه تالار وحدت و تالار رودکی تهران با مضمون طبیعت و گردشگری برگزار گردیده است.

کارگردان تئاتر و تلویزیون استان اظهار داشت :در سال 96 به مناسبت زلزله ناگوار سرپل ذهاب، نمایشگاه معنایی و مفهومی عکس و نقاشی برگزار کردیم که با استقبال خوبی از طرف مردم، مسئولین و هنرمندان مواجه شد و در اخبار و جراید منعکس  شد. 


این هنرمند با اشاره به مضمون عاشورایی ششمین نمایشگاه عکس و نقاشی "تاثریا" افزود: این بار تصمیم بر این شد تا در ادامه همکاری با ثریا همتی هنرمند توانمند کشور، ششمین نمایشگاه مشترک عکس و نقاشی را با محتوای عاشورا و عزاداری سیدالشهدا در اربعین امسال برگزار کنیم.

 لاری در ادامه ضمن قدردانی از مسئولین، هنرمندان و حامیان مالی، یادآور شد: در این نمایشگاه اقدام به نمایش و رونمایی از ۶ اثر نقاشی صد در هفتاد، 15 اثر عکاسی پنجاه در هفتاد به شکل آوانگارد و نقاشی آبستره از آیین عزاداری برای بازدید زوار اباعبدالله الحسین (ع) کردیم که  برپایی آن به مدت 4 روز در نگار خانه میرزا رضا کلهر کرمانشاهی و در روز اربعین به صورت نمایش خیابانی و بوستانی در محل پارک کودک نوبهار در مسیر عبور و مرور عزاداران و زوار اباعبدالله (ع) انجام شد.

به گفته این هنرمند،استقبال مناسب مردم از این نمایشگاه، و برپایی خیابانیِ آن  حرکت نو و بکری  است که موجب وجد و خرسندی تماشاگران شد.

وی درپایان گفت:هنر نیازمند حمایت ویژه است متاسفانه کمبود منابع مالی از طرف حمایت کنندگان مشکل عمده ایست که با آن مواجهیم با این وجود بایستی از تمام افرادی که ما را در برپایی این نمایشگاه و رونق فرهنگ و هنر عاشورایی یاری کردند قدردانی کنیم از آن جمله می توان به حمایت های معاونت اقتصادی استانداری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کرمانشاه، معاونت هنری و سینمایی ارشاد اسلامی، معاون شهردار کرمانشاه، هنرمندان علی لیمویی، عبدالله جواری خصوصا ثریا همتی و تمامی هنردوستان و هنرمندانی که ما را در این حرکت نو یاری کردند اشاره کرد.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار