استاندار مرکزی با بیان اینکه شورای تامین استان مرکزی تکلیف رسیدگی، تعمیر و تعیین تکلیف رودخانه‌ها را مشخص کرد گفت: خلاء ارتباطی در ۵ نقطه استان مرکزی باید سریعا برطرف شود
کد خبر: ۷۸۹۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶ 16 October 2019
خلاء ارتباطی در 5 نقطه استان مرکزی باید سریعا برطرف شود
 سیدعلی آقازاده عصر امروز در ستاد پیشگری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مرکزی با اشاره به اهمیت توجه به حوزه مدیریت بحران اظهار داشت: فرمانداران استان مرکزی مکلفند که در ۶ ماهه دوم سال هرماه یکبار ستاد مدیریت بحران شهرستانی را برگزار و نتایج هر جلسه را برای مدیرکل بحران استان مرکزی ارسال و وی نیز نتایج را در ستاد مدیریت بحران کل استان بازگو کند.

وی افزود: اعضای ستاد مدیریت بحران باید تمام تلاش خود را بکار بگیرند تا آمادگی مقابله با هرنوع حوادث غیرطبیعی را داشته باشیم که درصورت بروز حوادث حداکثر خسارات به استان مرکزی وارد شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: مجموعه بنیادمسکن استان مرکزی در روند بهسازی و مقاوم سازی منازل روستایی استان مرکزی موفق شده که تعداد ۴ هزار و ۸۰۰ مسکن روستایی را مقاوم سازی کند که اقدام بسیار مطلوبی است.

آقازاده ادامه داد: درحوزه بازسازی و مقاوم سازی منازل روستایی استان مرکزی به میزان ۱۰۸ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض، ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت و ۴۰ هزارتن سیمان رایگان توزیع شده و در مجموع ۱۰ درصد از کل مسکن‌های روستایی استان مرکزی بازسازی و مقاوم سازی شده اند.

وی عنوان کرد: در تلاشیم تا با همکاری مدیران جهادکشاورزی، مدیریت بحران و سایر ارگان‌های مرتبط با خسارات سیل ابتدای سال بتوانیم سهمیه خسارات استان مرکزی را دریافت کنیم و نباید اجازه دهیم این اعتبار به صندوق بازگردد و حق خسارت دیدگان عرصه کشاورزی و ... جبران نشود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: استان مرکزی علی رغم اینکه در روند رسیدگی به خسارت دیدگان سیل ابتدای سال عملکرد مطلوبی داشت، اما در روند ثبت پرونده‌های خسارات ناشی از سیل عملکرد بسیار ضعیفی داشته و نتوانسته ایم از فرصت ایجادشده برای جبران این خسارات استفاده کنیم.

آقازاده بیان کرد: پس از سفر وزیر ارتباطات به استان مرکزی مقرر شد خلاء ارتباطی موجود در ۵ نقطه استان مرکزی ازجمله اراک، محلات، خنداب، شازند و ساوه با صرف اعتبار از سوی وزارت ارتباطات برطرف و رینگ ارتباطی این استان کامل شود.

وی افزود: از مجموعه‌های راهداری و منبع طبیعی درخواست داریم نهایت همکاری را با وزارت ارتباطات داشته باشند و مسیر را برای عبور فیبرنوری فراهم سازند، زیرا این اقدام رویداد بسیار مهمی برای استان مرکزی محسوب می‌شود که پس از گذشت سال‌ها نقاط کور ارتباطی استان مرکزی قابل دسترسی می‌شوند.

استاندار مرکزی ادامه داد: براساس مصوبه شورای تامین استان مرکزی وظیفه رسیدگی، تعمیر و تعیین تکلیف رودخانه‌های درون شهری بر عهده شهرداری و در خارج از منطقه شهری بر عهده آب منطقه‌ای است و براساس این تقسیم کار هریک از مجموعه‌ها موظفند حداکثر تا یک ماه آینده نسبت به ترمیم و تکمیل منازل مستقر در حوزه و بستر وردخانه‌ها اقدام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار