استاندار فارس در خصوص مسکن جوانان گفت: تامین مسکن جوانان در دستور کارِ وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است و سهمیه ای هم برای استان فارس، در شهر جدید صدرا و دیگر شهرها و شهرستان ها در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۷۸۹۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹ 16 October 2019

وی افزود: با راه اندازی 6 دفتر تسهیل گری در شهر شیراز وخانه های جوان در شهرستان ها در کنار سازمان های مردم نهاد، مسائل مربوط به حوزه جوانان از جمله ازدواج،اشتغال و مسکن هدفمندتر بررسی می شود.

عنایت اله رحیمی با بیان اینکه تاکنون در زمینه ازدواج تسهیلات 30 میلیون تومانی برای هر زوج و 60 میلیون تومانی برای اعضای خانواده های ایثارگر و شهدا پرداخت شده است گفت: در زمینه اشتغال نیز با هماهنگیِ اداره کل فنی و حرفه ای،کمیته امداد امام خمینی(ره) ، بهزیستی و اداره کل کار رفاه و تعاون، ارائه آموزش هایی هدفمند در جهت ایجاد اشتغال جوانان در حال اجراست.

وی افزود: علاوه بر آموزش های اشتغالزا، تسهیلاتی در قالب وام های فراگیر روستایی و از منابع داخلی بانک ها برای ایجاد شغل مناسب، به جوانان اعطا می شود.

استاندار فارس در خصوص مسکن جوانان نیز گفت: تامین مسکن جوانان در دستور کارِ وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است و سهمیه ای هم برای استان فارس، در شهر جدید صدرا و دیگر شهرها و شهرستان ها در نظر گرفته شده است.

رحیمی همچنین به فعالیت موثر سازمان های مردم نهاد در زمینه حضور فعال در بحران ها و بلایای طبیعی و مقابله با آسیب های اجتماعی و ارائه مشاوره به جوانان اشاره کرد و از مسئولان دستگاه های اجرایی خواست برای تسهیل در صدور مجوزها و ساماندهی فعالیت ها و آموزش های مورد نیازِ گروه های مردم نهاد تلاش کنند.
ستاد ساماندهی امور جوانان استان فارس متشکل از 21 عضو ،از مسئولان دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد است که اداره کل ورزش و جوانان دبیری آن و اداره کل امور اجتماعی استانداری نیز کار رصد و نظارت لازم بر این امور را بر عهده دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار