مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازي لارستان از ضرب الاجل برای تعیین تکلیف زمین های واگذار شده در گراش خبر داد
کد خبر: ۷۸۹۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ 16 October 2019

مهرابی اظهار داشت: حسب وظایف و اختیارات قانونی اداره کل راه و شهرسازی لارستان به نمایندگی از سازمان ملی زمین و مسکن در واگذاری اراضی ملی واقع در شهرهای حوزه استحفاظی به متقاضيان حقيقى و حقوقى (سازمانها،نهادها،شرکتها..) واجد شرایط در چارچوب ضوابط و مقررات موجود در شهر گراش از سال ١٣٨٥، تاکنون تعداد ٢٩ قطعه زمین با کاربری های مختلف(به جز مسکونی و تجاری) به مساحت بالغ بر ٢٤/٨ هکتار در ١٠ عنوان کاربری کلی طبقه بندی شده واگذار شده است. وي گفت: بالاترین میزان زمین واگذار شده مربوط به کاربری آموزشی به تعداد ٥ قطعه و با مساحت ١٤/٨ هکتار و کمترین آن را کاربری خدماتی غیر انتفاعی به مساحت حدود ٦٥٠٠ متر مربع شامل می شود.

مهرابي تصریح کرد : طی ٤سال اخیر بیش از ٥٠ درصد زمینهای واگذار شده در حوزه کاربری های خدمات عمومی و با هدف تامین سرانه های رفاهی شهر گراش بوده است و بر اساس بررسی های به عمل آمده بخشی از این زمینهای واگذار شده تاکنون بر اساس مفاد قرارداد برنامه زمان بندی و کاربری تعیین شده مورد ساخت و ساز قرار نگرفته یا پیشرفت فیزیکی مناسب نداشته است.

مهرابی ادامه داد : با استحصال و پایش اطلاعات مربوط به واگذاری این اراضی با طرف قرارداد مکاتبه گردیده و ضمن تعیین ضرب الاجل جهت تعیین تکلیف اجرای مفاد قرارداد فی مابین، در صورت عدم تمکین و عدم اجرای تعهدات مندرج در قرارداد وفق مقررات قراردادهای مذکور به صورت یک جانبه لغو خواهد شد.

مدیریت شهرسازی و معماری این اداره کل در پایان خاطرنشان کرد : با توجه به برنامه ها و سیاست گذاری های صورت گرفته، موضوع تعیین تکلیف قراردادهای واگذاری از اولویت های کاری این اداره کل است و در صورت عدم تحقق مفاد قرارداد زمین مورد واگذاری رفع تصرف و به دولت عودت داده خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار