دبیر ستاد مرکزی اربعین مطرح کرد؛
محمدی‌فر گفت: طبق آخرین آمار حدود ۲ میلیون زائر در عتبات عالیات به سر می‌برند، همچنین تاکنون حدود ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند.
کد خبر: ۷۸۸۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹ 14 October 2019

ثبت نام بیش از 3 میلیوم و 250 هزار نفر در سامانه سماح/ مرزهای استان خوزستان و خسروی اولویت اول زائران برای ورد به کشور باشد

به گزارش تابناک سمنان:  احمد محمدی‌فر دبیر ستاد اربعین حسینی درباره آخرین وضعیت از مرزهای کشور گفت: همچنان تردد در مرز‌ها با حجم بالای جمعیت در حال انجام است، طبق آخرین آمار حدود ۲ میلیون زائر در عتبات عالیات به سر می‌برند و همچنین  تاکنون حدود ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند.

او درباره رفع مشکلات زائران اربعین در مرز‌ها بیان کرد: تلاش کردیم تا برخی از مسائل موجود در مرزها مانند کمبود وسیله نقلیه برای منتقل کردن زائران به عتبات عالیات و همچنین کمبود آب را مرتفع کنیم. در همین راستا به زائران توصیه می‌کنیم که سریع‌تر به کشور بازگردند تا از تراکم جمعیت کاسته و امکان زیارت زائران دیگر هم فراهم شود.

محمدی‌فر با بیان اینکه حداقل زمان برای گذرنامه سه ماه است، گفت: افرادی که گذرنامه شان اعتباری کمتر از سه ماه دارد چاره‌ای ندارند مگر اینکه به پلیس  ۱۰ + مراجعه کرده و برگ تردد بگیرند. توجه داشته باشند که معمولا صدور برگ تردد ۴۸ ساعت زمان می‌برد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به عودت دادن مبالغ پرداختی در سامانه سماح بیان کرد: اگر افرادی پس از ثبت نام و پرداخت پول، اعلام انصراف کنند تمام مبالغ  پرداختی عودت خواهد شد.

او در ادامه افزود: حدود ۷۵ درصد از ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کشور برای ایام اربعین اختصاص داده شده و در صورت بروز شرایط اضطراری هم پیش بینی‌هایی مانند انتقال زائران به شهر‌های دیگر مانند کرمانشاه، همدان و اندیمشک  به خصوص در مرز مهران که از تراکم بالاتری برخوردار است، در نظر گرفته شده تا بتوانیم تخلیه زائران را با سرعت انجام داده و از معطلی این افراد در مرز‌ها جلوگیری شود.

دبیر ستاد اربعین در پایان گفت: خوشبختانه پارکینگ‌ها دارای ظرفیت لازم هستند، به خصوص پارکینگ‌های استان خوزستان و مرز خسروی از ظرفیت بسیار زیادی برخوردارند و توصیه می‌کنیم زائرانی که قصد عزیمت به کربلا را دارند سعی کنند مرز‌های استان خوزستان و به خصوص مرز خسروی را که اکنون شرایط بسیار مناسبتری دارند را انتخاب کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار