دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان کرمانشاه از انجام بیش از ۳۸۰۰ ماموریت اورژانسی در طرح اربعین امسال استان خبر داد.
کد خبر: ۷۸۸۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰ 13 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، دکتر صائب مدرسی در تشریح خدمات رسانی به زوار اربعین، با اشاره به شروع خدمات رسانی رسمی به زوار از ۱۳ مهرماه، گفت: ماموریت‌های کمیته بهداشت و درمان در بخش‌های مختلف پیگیری می‌شود.

وی افزود: یکی از بخش‌های مهم در این زمینه بخش خدمات اورژانسی است که در همین راستا ۸۳ ایستگاه ثابت و سیار در مسیر تردد زوار مستقر شده است.

 

مدرسی با اشاره به بکارگیری حدود ۱۰۰ دستگاه آمبولانس و هفت دستگاه اتوبوس آمبولانس در این مسیر، گفت: طی روز‌های آینده و با توجه به شروع موج بازگشت، تعداد آمبولانس‌ها با استفاده از ظرفیت دیگر استان‌ها افزایش داده خواهد شد.

 

وی از انجام ۳۸۴۳ مورد ماموریت اورژانسی در طرح اربعین امسال خبر داد و افزود: از این تعداد حدود ۳۴۰۰ نفر در محل درمان شده و ۳۹۲ نفر نیز به مراکز درمانی اعزام شده‌اند.

 

به گفته مدرسی بیشترین ماموریت‌های اورژانسی طی این مدت مربوط به بیماران قلبی و عروقی بوده و رسیدگی به بیماران تنفسی و مصدومان حوادث ترافیکی در رتبه‌های بعدی ماموریت‌های اورژانس قرار داشته است.

 

انهدام ۸۳۶ کیلوگر انواع موادغذایی فاسد

 

دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان کرمانشاه در ادامه در تشریح خدمات رسانی حوزه بهداشت اربعین از بکارگیری ۷۰ بازرس بهداشت محیط در قالب ۲۸ تیم گشتی خبر داد و افزود: این تیم‌ها از مدت‌ها پیش از شروع اربعین کار بازرسی و نظارت بر اماکن را شروع کرده‌اند و تاکنون حدود ۲۲۳۳ مورد بازرسی از اماکن عمومی در راستای اجرای طرح بهداشتی اربعین داشته‌اند.

 

وی افزود: همچنین این بازرسان ۹۳۰ مورد آموزش به خادمین و ۳۲۲۶ مورد آموزش به زائرین را در کارنامه عملکرد خود دارند.

 

به گفته مدرسی طی این مدت حدود ۸۳۶ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد نیز توسط این بازرسان کشف و منهدم شده است.

 

دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین با اشاره به فعالیت کارشناسان بخش بیماری‌های واگیر در مرز خسروی، گفت: تاکنون ۲۵۷ زائر در این زمینه شناسایی و تحت مراقبت قرار گرفته‌اند که از این تعداد ۵۷ نفر دچار مسمومیت غذایی شده‌اند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار