مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام؛
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: بر اساس آمار دریافتی از مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری این استان تا پایان شهریور امسال به ۸.۷ درصد رسیده که این میزان سال گذشته ۱۱.۷ درصد بوده است.
کد خبر: ۷۸۸۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 13 October 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ شکراله شیرخانی اظهار داشت: نرخ بیکاری در ایلام از کاهش سه درصدی برخوردار است و بررسی آمار حاکی از تک رقمی شدن نرخ بیکاری در استان است.

وی افزود: کاهش نرخ بیکاری نتیجه اجرای صحیح و درست سیاست‌های اشتغالزایی و توسعه کارآفرینی دولت تدبیر و امید است.

شیرخانی یادآور شد: از جمله برنامه‌های تاثیرگذار در کاهش نرخ بیکاری، قانون توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری، طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و طرح یارانه دستمزد است.

وی تاکید کرد: در چند سال گذشته اقداماتی از جمله، پرداخت صد درصدی تسهیلات اشتغال روستایی و تسهیلات اشتغال فراگیر، تغییرات گسترده در راستای توسعه مرز مهران و منطقه ویژه اقتصادی، سامانه گرمسیری و آغاز یا بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف در حوزه اکتشاف و بهره‌برداری از میادین نفتی و گازی صورت گرفته است.

شیرخانی به اشتغال ایجاد شده در استان اشاره کرد و افزود: آمار ایجاد اشتغال تنها بر اساس تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر در دسترس است که از آغاز طرح تسهیلات اشتغال روستایی تاکنون یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال با اشتغال پنج هزار و ۷۲۲ نفر و در اشتغال فراگیر، ۳۲۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۳۹۲ نفر پرداخت شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار