مدیر کل میراث فرهنگی ایلام :
مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از اقامت و اسکان بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر شب زائر در ایام اربعین در مراکز اقامتی استان خبر داد .
کد خبر: ۷۸۷۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰ 12 October 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  عبدالمالک شنبه زاده با اعلام این خبر اظهار داشت : از شروع ایام اربعین تا کنون بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر شب زائر اربعین در مراکز اقامتی استان اسکان یافتند که می توان گفت در طول ۲۰ روز گذشته تعداد بیش از ۸۷ هزار نفر در این مراکز اقامت داشته اند .

او افزود : این زائران در واحدهای اقامتی استان ایلام شامل هتل، مهمانپذیر ، خانه مسافر، کمپینگ گردشگری و اقامتگاههای بوم گردی روزانه اسکان داده می شوند .

شنبه زاده اضافه کرد: امسال با تمهیدات ایجاد شده میزان نفر شب اقامت در استان ایلام نسبت به سال گذشته افزایش داشته و ظرفیت استان در این بخش به ۴ هزار و ۵۰۰ نفر شب رسیده است.

مدیر کل میراث فرهنگی ایلام اظهارداشت: تعداد ۱۱هتل ، ۵ مهمانپذیر ، ۶۳ خانه مسافر ، ۶ کمپ گردشگری (هر کمپ ۵۰ نفر) ۴۰ واحد بوم گردی در ایام اربعین حسینی(ع) به زائران وگردشگران ورودی به استان خدمات دهی می کنند.

او اضافه کرد: به منظور ارایه خدمات بهتر به زائران اربعین ظرفیت مراکز اقامتی استان در این مدت افزایش مطلوبی داشته به طوری که در هتل ها برای هر شب ۵۹۱ نفر ، مهمانپذیرها ۲۰۰ نفر ، خانه مسافرها ۲۷۰۰ نفر ، کمپینگ های گردشگری ۳۰۰ نفر و اقامتگاههای بوم گردی ۸۰۰ نفر ظرفیت اقامت ایجاد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام عنوان کرد: با توجه به اینکه استان ایلام از دیرباز به عنوان دروازه عتبات عالیات میزبان زائران امام حسین(ع) بوده اکنون نیز مراکز اقامتی همچون گذشته تمام امکانات و تجهیزات خود را برای پذیرایی از زائران فراهم کرده‌اند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار