هم‌اکنون در مرز خسروی، استان کرمانشاه کار انتقال زواری که طی یکی دو روز گذشته در این پایانه مرزی و شهر قصرشیرین اسکان داده شده بودند، در حال انجام است.
کد خبر: ۷۸۷۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 12 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، ۶ روز دیگر به اجتماع بزرگ اربعین مانده است، جاذبه‌ای که همه را از گوشه و کنار این دنیای خاکی به کربلای معلی می‌کشاند؛ قدم‌های عاشقان و دلدادگان امام شهید لحظه به لحظه به میعادگاه عشق نزدیک‌تر می‌شود.

مسیر راه حسین (ع) کوچک و بزرگ نمی‌شناسد، هرکس به نیت خاصی در این راه قدم می‌گذارد، خیل عظیمی از این زوار صبح امروز خود را به مرز بین‌المللی خسروی رسانده تا خود را به راهپیمایی عظیم اربعین برسانند.

روز به روز، لحظه به لحظه، ثانیه به ثانیه به جمعیت این عاشقان افزوده می‌شود، مسؤولان ستاد اربعین استان کرمانشاه از زواری که قصد عبوراز مرز خسروی را دارند خواسته‌اند، با توجه به ازدحام جمعیت و کمبود امکانات حمل و نقل در آن‌سوی مرز عجله‌ای برای خروج از مرز نداشته باشند و حتی‌الامکان سفر خود را به تاخیر بیاندازند.

 

استاندار کرمانشاه طی گفت‌وگویی با اشاره به افزایش بی‌سابقه تردد زوار اربعین حسینی در مرز خسروی، اظهار داشت: در مرز خسروی محدودیت زمانی داریم، طرف عراقی ساعت ۱۵ مرز را می‌بندد.

بازوند ادامه داد: زائری که مرزخسروی را برای مشرف شدن به عتبات عالیات انتخاب می‌کند باید به این موضوع (محدودیت زمان اعمال شده برای فعالیت مرز) توجه کند و بدانند یک یا دو روز در شهر قصرشیرین توقف دارد.

براساس آمار فرمانده انتظامی استان و پلیس گذرنامه، روز گذشته (جمعه، ۱۹ مهرماه) بیش از ۲۶ هزار نفر از طریق مرز خسروی راهی عتبات عالیات شد به طوری‌که طرف عراقی ساعت ۱۴ از پذیرش زوار خودداری کرد، چرا که ظرفیت کاملا تکمیل شده بود و انتقال زوار به کندی صورت می‌گرفت.

*زائران زمان سفر خود را با توجه به شرایط مرزخسروی مدیریت کنند

هزاران نفری که در پشت گیت‌ها بودند دوباره به شهرستان قصرشیرین مراجعه کردند و ظرفیت پذیرش، اسکان و تغذیه در مرز خسروی و این شهر تکمیل شد، بهرامی‌نژاد دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه، گفت: بدلیل محدودیت زمانی در مرز خسروی نمی‌توانیم ۲۴ ساعته در خدمت زوارباشیم.

وی ادامه داد: زائران خروجی مرز خسروی توجه کنند برای اعزام از این مرز ساعت اولیه صبح را انتخاب کنند اگر تا عصر به طول انجامید نگران نباشند، امکانات برای اسکان شبانه فراهم شده است.

بهرامی‌نژاد تصریح کرد: شهرستان‌های سرمسیر، کرمانشاه- اسلام‌آباد غرب- دالاهو- سرپل‌ذهاب تا قصرشیرین امکانات خود را مهیا کرده تا بتوانند زائران را از ورودی کرمانشاه مدیریت کنند.

وی ادامه داد: از ستاد مرکزی اربعین درخواست افزایش تعداد اتوبوس‌ها را داشته‌ایم تا بتوانیم ازدحام جمعیت را کنترل و به راحتی و سلامت به مقصد برسانیم.

بهرامی‌نژاد از زائران خواست، زمان سفر خود را با توجه به شرایط مرزخسروی مدیریت کنند.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه ادامه داد: اتفاق قشنگی که زیبایی این حرکت معنوی را صد‌چندان کرده استقبال گرم مردم شهرستان شهید‌پرور قصرشیرین از زوار است که زائران را به خانه‌های خود دعوت کرده و از آن‌ها پذیرایی می‌کنند.

*حضور هزاران نفری زوار عتبات در پایانه مرز خسروی

استان کرمانشاه با ۱۶۰ موکب تا پنج روز بعد از اربعین نیز در مسیر بازگشت زوار اباعبدالله الحسین (ع) در خدمت زوار است، ۱۰ موکب از این تعداد در شهر قصرشیرین برپا است که بسته‌های غذایی و غذای گرم را بین زوار توزیع می‌کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار