سخنگوی ستاد اربعین دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:
سخنگوی ستاد اربعین دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: بر اساس هماهنگی های انجام شده دو پد بالگرد برای ارائه خدمات آسان و مطلوب در هنگ مرزی در شلمچه مستقر می شود.
کد خبر: ۷۸۷۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰ 12 October 2019

امین منصور با اشاره به دایر کردن تجهیزات از ۱۳ مهرماه در شلمچه و آغاز فعالیت آمبولانس ها از هفتم مهرماه در این مرز افزود: در بیمارستان صحرایی برپا شده ۴۰ تخت بیمارستانی، پزشکان طب اورژانس و عمومی و ۶ پرستار در منطقه کارشان را آغاز کردند؛ ضمن اینکه با همکاری معاونت پشتیبانی کانکس ها را نیز در محل پیش بینی شده مستقر کردیم.

وی گفت: تمام واحدها اعم از مامایی، پیش بیمارستانی، بهداشت محیط و مبارزه با بیماری ها، بهداشت روان، دندان پزشک، آزمایشگاه آب و خاک خدمات شان را از ۱۳ مهرماه آغاز کرده اند.

منصور اظهار کرد: تاکنون ۱۳ کد آمبولانس را از مبادی ورودی تا نقطه صفر مرزی داریم که در حال خدمات رسانی هستند و با رسیدن نیروهای کمکی بر تعدادشان افزوده می شود.

وی تصریح کرد: دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، دو دستگاه موتورلانس، یک دستگاه خودرو پشتیبان و یک دستگاه خودرو تعمیرگاه سیار از دیگر تجهیزات مهیا و مستقر شده در شلمچه هستند که در صورت نیاز از آنها استفاده می کنیم.

سخنگوی ستاد اربعین دانشکده علوم پزشکی آبادان یادآور شد: با رسیدن نیروهای  کمکی تعداد آمبولانس ها و برخی تجهیزات دیگرمان افزایش می یابد، بر همین اساس ۴۰ دستگاه آمبولانس، دو دستگاه موتورلانس، چهار دستگاه اتوبوس و سایر دستگاههای لجستیکی نیز در کنار بیمارستان صحرایی و همزمان با ارائه خدمات درمانی، متخصص طب اورژانس و پزشک عمومی در بیمارستان به زائران خدمات ارائه می کنند.

منصور با بیان اینکه در وهله نخست بیمارستان ولیعصر خرمشهر به عنوان بیمارستان معین ما در بحث انجام ادامه درمان در مورد بیمارانی که نیاز به ادامه بستری دارند تعیین شده است، گفت: علاوه بر آن بیمارستان های شهید بهشتی و آیت الله طالقانی آبادان نیز به صورت آماده باش برای ارائه خدمات است.

وی از چهارمحال بختیاری، هرمزگان، فارس و بوشهر به عنوان استانهای معین در مرز شلمچه نام برد و افزود: این استانها با ۲۵ دستگاه آمبولانس، سه دستگاه اتوبوس آمبولانس، دو دستگاه موتورلانس به ما کمک می کنند، ضمن اینکه مقرر شد تا خودرو پشتیبان و خودرو تعمیرگاه سیار را نیز تامین کنند.

منصور اظهار کرد: درباره بالگر نیز هماهنگی لازم با اورژانس شده و در صورت نیاز از استان های همجوار و اهواز امکان پروازشان هست.

وی با بیان اینکه رابط هایی را از سوی سازمان حج و زیارت در بخش عراقی شلمچه گذاشته ایم که در صورت نیاز با ما همکاری لازم را کند، تصریح کرد: در این مدت تنها حادثه ای که رخ داد در ۱۲ مهرماه بود که از سوی سازمان حج و زیارت به ما اطلاع دادند و همکاران ما در مرز حضور پیدا کردند و بیمارن را بلافاصله به بیمارستان های معین انتقال دادند از میان بیماران منتقل شده مورد فوتی نداشتیم و تمام بیماران اعزام شده به بیمارستان ها به صورت سرپایی و یا بستری موقت مشکل شان رفع شد و به شهرهایشان بازگشتند.

منصور یادآور شد: از ارگان های ذی ربط می خواهیم تا ضمن ارائه آموزش های مورد نیاز در راستای همکاری لازم را با ما انجام دهند، به دلیل وجود برخی محدودیت ها در اعزام هایمان از ارگان ها می خواهیم تا دربحث موارد احتمالی با فوریت ها همکاری داشته باشند بسیاری از موارد انتقالی به بیمارستان جزء موارد ضروری ما است و لذا برای اعزام مواردی که نیاز ۱۰۰ درصدی وجود ندارد امکان انجامش را نداریم، زیرا میزان مراجعات زیاد است.

سخنگوی ستاد اربعین دانشکده علوم پزشکی آبادان از زائران خواست تا ضمن رعایت موارد بهداشتی، از آب آشامیدنی و موادغذایی سالم و بهداشتی استفاده کنند، مواردی از توزیع غذاهای نامناسب و فاقد موارد بهداشتی گزارش شده که به طور سریع پیگیری و از ادامه توزیع آنها جلوگیری شده است.

منصور گفت: از زائران می خواهم تا با نیروهای بهداشتی نهایت همکاری را کنند.

وی در پایان اظهار کرد: کار خدمات رسانی به زائران تا یک هفته پس از اربعین ادامه دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار